کد مطلب: ۸۲۳۰۷۰

علت قطعی آب در پایتخت چیست؟

علت قطعی آب در پایتخت چیست؟

مدیرعامل شرکت آبفای تهران گفت: در تهران قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد و مردم قطعی مقطعی آب را به شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آبفای تهران با بیان اینکه امسال سال خشکی بود اظهار کرد: امسال ۴۴ درصد بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت کمتر ثبت شد و ما آماده بودیم بهترین خدمت را به مردم استان تهران ارائه دهیم اما دچار حادثه بی سابقه‌ای شدیم، کوه ریزش کرد و بر اثر بارندگی و مسیر جریان آب از سد کرج به سمت تهران که ۲۰ درصد آب شهر تهران را تامین می‌کند مسدود شد.

وی گفت: طبعا باید ۲۰ درصد آب شهر قطع می‌شد، اما با اقداماتی که انجام شد تاثیرات آن به چهار درصد شهر رسید و مدیریت کردیم تا در بعضی از نقاط کمبود فشار باشد و طبقات هم کف آب داشته باشند اما بعد از مدت سه روز این مسیر باز شده و اکنون آب کاملا به سمت تصفیه خانه ها جریان دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای تهران ادامه داد: عموما دیگر قطعی آب به دلیل کمبود منابع آبی نداریم، در بعضی از نقاط به علت نوساناتی ممکن است که مشکلاتی در تامین آب در نقاط موضعی و خانه‌های موردی وجود داشته باشد که لازم است مشترکان با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و همکاران ما موضوع را پیگیری کنند اکنون جریان آب از سد امیرکبیر به سمت تصفیه خانه ها در جریان است و آب با بالاترین کیفیت استاندارد ملی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

اردکانی افزود: هیچ مشکلی برای سد امیرکبیر پیش نیامده و این موضوع به دلیل ریزش سیل و ریزش توده‌های عظیم سنگی پایین دست سد امیرکبیر بوده که در مسیر جریان رودخانه رخ داده و تاسیسات سد امیرکبیر کوچکترین آسیبی ندیده است، این واریزهای سنگی در مسیر جریان آب بوده که اکنون این مسیر بازگشایی شده و آن مسیر آبرسانی به سمت تهران و کرج که مسدود شده بود کاملا باز شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت های ایجاد شده از مردم پوزش می‌خواهیم و تقاضا داریم که صرفه جویی کنند و مصرف خود را کاهش دهند و به ما کمک کنند که در مدت کوتاه تری بتوانیم سامانه را به شکل طبیعی و نرمال خودش برگردانند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.