کد مطلب: ۸۵۳۶۱۳

سرنوشت مرکز نگهداری کودکان معلول نیلوفران آبی چه شد؟

سرنوشت مرکز نگهداری کودکان معلول نیلوفران آبی چه شد؟

چند روز پیش ویدیویی از کتک زدن کودکان معلول بهزیستی در مرکز نگهداری نیلوفران آبی بوشهر منتشر شد که باعث واکنش شدید مردم در فضای مجازی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از وقوع این اتفاق رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مرکز نگهداری کودکان معلول نیلوفر آبی پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

حال پس از چند روز معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور گفت: در نشست با خانواده‌ کودکان معلولی که در مرکز توانبخشی نیلوفران آبی مورد آزار جسمی قرار گرفته بودند، رضایت خانواده‌ های آنان جلب و این مرکز تا تعیین تکلیف به اداره کل بهزیستی استان بوشهر سپرده شد.

به دنبال انتشار اخبار و تصاویری از آزار جسمی کودکان معلول در یک مرکز نگهداری غیردولتی معلولان در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر، حامد ملک‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رییس جمهور ماموریت یافت تا به بوشهر سفر کند و ضمن بررسی وضعیت به وجود آمده، تصمیمات لازم را برای جبران اتفاقات رخ داده و نیز عدم وقوع چنین حوادثی پیگیری کند.

وی در گزارشی که از این سفر دو روزه در فضای مجازی منتشر کرد، به دیدار خود با مسئولان استان و بازدید از مرکز نیلوفران آبی و چهار مرکز مشابه اشاره کرد و افزود: در این سفر نشست مشترکی با جمعی از خانواده‌های مددجویان داشتم که نزدیک به ۳ ساعت طول کشید و بر پیگیری قطعی موضوع به ویژه از طرف معاون اول رئیس‌جمهور و سعی در جبران اتفاقات رخ داده تأکید شد که رضایت خانواده‌ها را به همراه داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه تنها نگرانی های خانواده‌های مددجویان، تعطیلی مرکز و پلمپ آن بود، تصریح کرد: خانواده‌ها معتقد بودند که پلمپ مرکز نیلوفران آبی آنها را ناچار خواهد کرد که فرزندانشان را به مراکز نگهداری در شهرستان‌های دیگر منتقل کنند.

ملک‌زاده ادامه داد: از این رو مقرر شد به جای تعطیلی، تمامی فعالیت های مرکز به صورت موقت تا تعیین تکلیف وضعیت آن بر عهده اداره کل بهزیستی استان و تحت نظارت کارشناسان سازمان بهزیستی قرار گرفته و تیم پزشکی و روانپزشکی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی استان، به صورت هفتگی از آنجا بازدید به عمل آورده و وضعیت بیماران را مورد رسیدگی قرار دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه هم اکنون مرکز با حضور کارشناسان، پرستاران، مادریاران و پدریاران بهزیستی و تحت نظارت در حال خدمت رسانی است تا خانواده‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند، از سفر مجدد خود در ماه آینده و بررسی اجرای این تصمیمات و روند انجام کارها خبر داد.

گفتنی است چند روز پیش پس از انتشار تصاویر کتک زدن کودکان معلول، رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مرکز نگهداری کودکان معلول نیلوفر آبی پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر ‌اظهار کرد: امروز جلسه با حضور خانم عباسی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور در مرکز نگهداری کودکان معلول نیلوفر آبی برگزار شد. این مرکز پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد و مقرر شد کودکان به مراکز دیگر منتقل شوند.وی ادامه داد: تحقیقات در مورد فردی که اقدام به ضرب و شتم کودکان معلول می‌کرد در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: امروز 30 نفر از کودکان معلول مرکز کودکان معلول نیلوفر آبی به یک مرکز مجهز در شهرستان کنگان منتقل شدند. برنامه ریزی در مورد انتقال مابقی کودکان به مراکز جدید در حال انجام است. فردا از محل نگهداری جدید کودکان در شهرستان کنگان بازدید به عمل می‌آید تا وضعیت نگهداری آن‌ها بررسی شود.

بعد از انتشار فیلم کودکان معلول بهزیستی، رئیس دادگستری و دادستان بوشهر در مرکز نگهداری کودکان معلول حاضر شدند و دستور بازداشت فرد خاطی صادر شد.

فرد ضارب که عامل ضرب و شتم کودکان بوده، دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان بوشهر شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.