کد مطلب: ۸۵۷۵۸۶

آخرین وضعیت محورهای منتهی به مرز عراق/ خط دریایی ویژه اربعین راه‌اندازی شد

آخرین وضعیت محورهای منتهی به مرز عراق/ خط دریایی ویژه اربعین راه‌اندازی شد

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در خصوص آخرین وضعیت محورهای منتهی به مرز عراق گفت: تردد در تمامی محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز‌های ۶گانه روان است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در بازدید از سامانه مانیتورینگ در مرز مهران، گفت: با توجه به بازدید‌های صورت گرفته از مرز‌های ۶ گانه تردد زائران خوشبختانه روان و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت محورهای منتهی به مرز عراق گفت: تردد در تمامی محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز‌های ۶گانه روان است.

شرفی با اشاره به اینکه در این ماموریت تمامی ظرفیت‌های پلیس در جهت تسهیل تردد زائران به کار گرفته شده است، اضافه کرد: از زائران خارجی مقیم کشور عزیزمان می‌خواهیم تا از طریق مرز شلمچه عازم عتبات عالیات شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تصریح کرد: همچنین با هماهنگی‌هایی که با کشور عراق صورت گرفته در نظر است اتباع بیگانه که ساکن کشور ایران اسلامی نمی‌باشند، جهت خروج از کشور و اعزام به کربلای معلی خود را به چذابه برسانند و از آن طریق از مرز خارج شوند.

وی در ادامه با توصیه به زائران از آنان خواست تا از عجله و شتاب بپرهیزند و ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، در مراجعه به شهر‌های مرزی خودرو‌های های خود را در پارکینگ‌های استاندارد پارک و از رها کردن خودروهایشان در حاشیه جاده و داخل کوچه و خیابان خودداری کنند.

سردار شرفی با بیان اینکه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و هماهنگی با سایر ارگان‌ها در صدد اجرای اربعین سهل و آسان برای زائران هستیم از آنان خواست تا با توجه به گرمی هوا، ساعات پایانی روز را جهت خروج از مرز انتخاب کنند.

پیش بینی ازدحام در مرز مهران از یکشنبه تا آخر هفته

بنابر آمار سامانه سماح تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر برای خروج از مرز مهران در روز یکشنبه ثبت‌نام کرده اند.

ستاد اربعین به زائران توصیه کرده است که مرزهای باشماق، تمرچین و خسروی را برای خروج از کشور انتخاب کنند.

راه اندازی خط دریایی ایران-عراق ویژه اربعین

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خط مسافری دریایی ایران-عراق ویژه اربعین راه‌اندازی شد.

فراهانی مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به راه‌اندازی خط مسافری دریایی ایران-عراق ویژه اربعین ۱۴۰۲گفت: امکان انجام ۲۰ سفر دریایی برای زائران اربعین از طریق ۳ فروند شناور به صورت روزانه فراهم شده است.

این مسئول گفت: ۲ فروند شناور از سوی بخش خصوصی کشور عراق و یک فروند شناور تندرو طبق مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی این شرکت تامین شده است تا جابجایی زائرین اربعین را از پایانه مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر به بندر ابوفلوس عراق، انجام دهند.

آقای فراهانی مدت زمان هر سفر دریایی به عراق را ۴۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: ظرفیت شناور‌های ایرانی را ۲۲۰ نفر و گنجایش شناور‌های عراقی ۸۰ نفر است.

به گفته او در حال حاضر بندر خرمشهر تنها بندری است که در ایام اربعین حسینی به بندر ابوفلوس عراق تردد و پهلوگیری خواهد داشت و امکان جابجایی زائران را فراهم می‌کند.

او در خصوص احداث خط دریایی اروندکنار به سیبه عراق نیز گفت: با وجود تمام زیرساخت‌ها از نظر پایانه و اسکله، متاسفانه دولت عراق آمادگی لازم برای پهلوگیری در اسکله تازه تاسیس سیبه را ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.