کد مطلب: ۸۷۳۸۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ روز از سال تحصیلی گذشت/ چرا نتایج کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای منتشر نمی‌شود؟

10 روز از سال تحصیلی گذشت/ چرا نتایج کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای منتشر نمی‌شود؟

10 روز از سال تحصیلی جدید می‌گذرد، اما هنوز داوطلبان کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای تکلیف خود را نمی‌دانند. اگرچه قرار بود نتایج این آزمون شهریور اعلام شود، اما نه‌تنها نتایج اعلام نشد، بلکه خبری از تاریخ جدید اعلام نتایج نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، 10 روز از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد. کلاس‌های دانشگاه‌ها در سراسر کشور در حال برگزاری و دانشجویان پرونده سال تحصیلی 1402-1402 را باز کرده‌اند. با این حال هنوز تکلیف نتایج کنکور کاردانی فنی و حرفه ای و داوطلبان این آزمون مشخص نشده است.

سوم شهریورماه آزمون مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1402 برای متقاضیان کدرشته‌های امتحانی با آزمون برگزار شد.

آنطور که در دفترچه راهنمای این آزمون آمده دهه سوم شهریورماه نتایج نهایی آزمون کاردانی فنی و حرفه ای باید منتشر می‌شد. با گذشت 10 روز از مهرماه و سال تحصیلی جدید هنوز نتایج اعلام نشده است و داوطلبان هم بلاتکلیف مانده‌اند.

دانشگاه فنی و حرفه ای هم با کنکور و هم بدون کنکور دانشجو جذب می‌کند. پس از اعلام نتایج، تمام داوطلبان باید از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت وضعیت قبولی خود اطلاع پیدا کنند.

چرا نتایج کنکور کاردانی فنی و حرفه ای منتشر نمی‌شود؟

در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را درباره تاخیر در اعلام نتایج آزمون کاردانی فنی و حرفه ای می‌خوانید.

«از ۲۰ شهریور منتظریم. پس کی نتایج میاد؟»

«کنکور تجربی و انسانی هر روز توی تلویزیون اعلام فلان بهمانه. تا به فنی رسید هیچ.
یه کم ارزش قائل بشید بد نیست. حداقل یه تاریخ بگید که ما انقدر استرس نکشیم. عجبا یه کم هم شده واسه دلگرمی رشته فنی توجه کنید؛ یه کم فقط کافیه.»

«10 روز از مهر گذشته… بعد زمان و ساعت کنکور تجربی و انسانی سال دیگه رو هم مشخص کردن.»

«الان دیگه خیلی دیره برای شروع ترم. به نظرتون اونایی که قبول میشن باید بهمن برن دانشگاه؟»

«چرا جواب‌ها نمیاد؟ از دهه سوم شهریور قرار بود بیاد. فقط بلدن مردم رو توی انتظار بزارن.»

«والا از بس انتظار کشیدیم از دست رفتیم.»

کلاس‌ها چه زمانی شروع می‌شود؟

مشخص نیست که پذیرفته‌شدگان این آزمون باید از ترم زمستانه تحصیل کنند یا نه. موضوعی که موجب سردرگمی داوطلبان هم شده است.

برخی از مخاطبان می‌گویند کلاس‌های این مقطع تحصیلی از نیمه دوم مهرماه شروع می‌شود.

«من زنگ زدم دانشگاه. گفتن از 15 مهر به بعد اعلام میشه. نگران نباشید برای همه‌تون آرزوی قبولی می کنم. موفق و پیروز باشید.»

« از 15مهر کلاس ترم یک شروع میشه.»

«پارسال نتایج ما هم دیر اومد. دانشکده شروع به فعالیت کرده بود. بعدش نتایج ما اومد.»

رشته‌های بدون کنکور آزمون کاردانی فنی و حرفه ای

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی به وضعیت برگزاری کنکور کاردانی فنی و حرفه ای پرداخته است. در این گزارش آمده برای پذیرش در کد رشته‌های امتحانی ساخت و تولید، صنایع فلزی، الکترونیک، صنایع چوب و مبلمان، معماری، صنایع شیمیایی، تاسیسات مکانیکی، چاپ، عمران ساختمان، متالوژِی، معدن، سرامیک، نساجی، علوم دریایی، تربیت کودک و مدیریت خانواده، امور اداری، هنر، طراحی و دوخت، امور دامی، ماشین‌های کشاورزی، امور زراعی و باغی، هتلداری و گردشگری، صنایع غذایی، حمل و نقل، انرژی تجدیدپذیر خورشیدی و مکاترونیک آزمون برگزار نشد.

پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد.

ماجرای دستکاری کارنامه داوطلبان کنکور سراسری

در حالی‌که برخی از داوطلبان آزمون کاردانی فنی و حرفه ای در انتظار اعلام نتایج هستند و نسبت به تاخیر در اعلام نتایج انتقاد کرده‌اند، برخی از داوطلبان کنکور سراسری 1402 هم از دستکاری در کارنامه خود گفته‌اند.

روزنامه شرق در گزارشی که اخیرا منتشر شد، نوشت بعد از آزمون همه چیز بر وفق مراد بود. درصدهای برآوردشده با همه برنامه‌ریزی‌ها برابری می‌کرد. جواب آزمون سراسری و درصدها عالی بود. اما تراز، ترازی نبود که با درصدها همخوانی داشته باشد.

در ادامه این گزارش آمده که درصدها بسیار بالاتر از تراز بود. برای همین 20 خانواده‌ای که بعدها دور هم جمع شدند، بلافاصله بعد از دیدن تراز، اعترض خود را به صورت سیستمی ثبت کردند. بعد از ثبت اعتراض، کارنامه از دسترس خارج می‌شود. یعنی کارنامه بود، تراز هم همان بود اما درصدها به طرز باورنکردنی افت کرده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.