کد مطلب: ۸۷۴۹۶۶

جان‌‌باختن ۱ نفر بر اثر سیل در مشگین شهر/خسارت به ۵ روستا

جان‌‌باختن 1 نفر بر اثر سیل در مشگین شهر/خسارت به 5 روستا

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت جاری شدن سیل در مشگین شهر جان یک نفر را گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی خدمتی روز چهارشنبه در بازدید از روستای سیل‌زده مرادلوی با اشاره به سیل در مشگین شهر اظهار کرد: از چند روز پیش به‌طور مکرر با هشدارهای هواشناسی و اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی، بر لزوم اتخاذ تدابیر ایمنی برای به حداقل رساندن خسارت‌های سیل در مشگین شهر و بیشتر مناطق استان اطلاع‌رسانی شد.

وی با اشاره به آمادگی بخشداران و فرمانداران مشگین‌شهر در این زمینه گفت: با توجه به این اقدامات، میزان خسارت‌های وارده ناشی از سیل در پنج روستای مشگین‌شهر اندک و جزیی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به جان باختن یک زن عشایری در ارتفاعات روستای گلسن گورسن بخش مرادلو و نیز تلف شدن بیش از ۱۵۰ راس از احشام وی در اثر سیل دلیل این موضوع را بی‌احتیاطی متوفی ذکر کرد.

خدمتی در عین حال به شهروندان توصیه کرد با توجه به هشدارهای هواشناسی و بارش‌ها در استان حتما توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و از صعود به ارتفاعات و تردد در مسیل‌ها خودداری کنند.

در همین زمینه حمید قویدل مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل یک نفر مفقودی سیل شهرستان مشگین شهر را پیدا کردند.

وی افزود: طبق گزارش دریافتی در ساعت ۲۲:۱۵ روز ۱۱ مهر مبنی بر مفقودی خانم 52 ساله بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی در روستای گلسن گورسن بخش مرادلو در شهرستان مشگین شهر نجاتگران این جمعیت به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل ادامه داد: ۲ تیم عملیاتی متشکل از هشت نجاتگر در قالب یک تیم ارزیاب و یک تیم سیلاب از جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر جهت عملیات جستجو به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول افزود: قرمز و سفید پوشان جمعیت هلال احمر در کمترین زمان بعد از حضور در محل حادثه پیکر فرد فوتی را ساعت ۲۳:۲۵ پیدا کرده و بعد از انجام مراحل قانونی متوفی را به بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین شهر تحویل دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نیروهای هلال احمر در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمات بوده و هموطنان می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان، خسارت و تلفاتی برجا می‌گذارد.

خردادماه امسال نیز سیل خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی راه‌ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان اردبیل به‌ویژه مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، انگوت و کوثر وارد کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.