کد مطلب: ۸۸۸۲۹۹

خسارت سیل به روستاهای چالوس و نوشهر

خسارت سیل به روستاهای چالوس و نوشهر

باران سیل آسا موجب خسارت سیل به روستاهای چالوس و نوشهر، زیر آب رفتن سد ذوات چالوس، آبگرفتگی منازل، قطعی آنتن‌های تلفن همراه و آب گرفتگی معابر و خسارت به روستاها شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس پیش‌بینی معاون هواشناسی مازندران مبنی بر وقوع هشدار نارنجی و بارش باران در استان در روز شنبه ۱۳ آبان شاهد باران سنگین و سیل آسا در شهرهای نوشهر، چالوس و کلارآباد و خسارت سیل به روستاهای این مناطق بودیم.

بنابر گزارش‌های مردمی، بارش سیل آسا باران موجب آب گرفتگی شدید معابر، کاهش دید و قطعی تلفن‌های همراه، آبگرفتگی منازل در حوالی سد ذوات چالوس و برخی نقاط نوشهر و چالوس شد.

رضا گلپور، رئیس هواشناسی نوشهر و چالوس، میزان بارندگی را از ساعت ۱۴:۴۵ تا ساعت ۲۰ در شهرهای نوشهر و چالوس هرکدام به میزان ۹۹ میلیمتر برآورد کرد.

رستم زرودی سرپرست فرمانداری چالوس با اشاره به بارش شدید باران در نوشهر و چالوس گفت: ظرف مدت دو ساعت ۹۰ میلیمتر باران در شهرهای نوشهر و چالوس به صورت جداگانه بارید و همین بارندگی موجب جاری شدن سیل در این دو شهر و آبگرفتگی معابر و منازل در برخی نقاط شد.

وی افزود: بر اثر این بارندگی سد ذوات در بخش مرکزی چالوس به صورت کامل زیر آب فرو رفت و همه الاچیق‌ها و واحدهای گردشگری حوالی سد به زیر آب فرو رفت.

سرپرست فرمانداری چالوس تصریح کرد: بارش باران موجب آبگرفتگی منازل در روستاهای علی آباد و تجن کلا چالوس و بخشی نیز از سرریز بزرگراه دچار خسارت و آبگرفتگی شدند.

زرودی با اشاره به مهار آب گفت: در حال حاضر نیروهای هلال احمر، شهرداری چالوس، اداره راه، برق، گاز و سایر نیروها مشغول بازگشایی و امداد رسانی به مردم هستند.

وی یاداور شد: در حال حاضر در مرحله شناسایی منازل آسبب دیده و پاکسازی لجن از تعدادی از منازل آسبب دیده هستیم.

وی در خصوص میزان خسارت گفت: بنیاد مسکن از فردا صبح نسبت به میزان خسارت وارد شده ناشی از سیل برآورد خواهد کرد.

در ادامه محمدی مدیرکل بحران مازندران نیز با بیان اینکه چالوس و نوشهر به لحاظ آب گرفتگی دچار مشکل شده‌اند و در روستاهای ذوات و علی ‌آباد بارندگی شدید موجب جاری شدن سیلاب شده است، افزود: شکستگی سد ذوات صحت ندارد بلکه تغییر مسیر آب سد ذوات روی داده است و به واسطه طغیان رودخانه بخشی از منازل دچار خسارت شد.

وی گفت: همچنین در کلارآباد نیز بارش سیل آسا موجب قطعی برق و خراب شدن یک پل شد که نیروهای امدادی مشغول تخلیه و لایروبی هستند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.