کد مطلب: ۸۸۸۶۰۵

خسارت سیل در مازندران چقدر برآورد شد؟

خسارت سیل در مازندران چقدر برآورد شد؟

استاندار مازندران گفت: براساس بررسی‌های اولیه خسارت سیل در مازندران ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدمحمود حسینی‌پور صبح امروز در بازدید از مناطق سیل زده و بررسی خسارت سیل در مازندران در جمع خبرنگاران درباره خسارت سیلاب، اظهار کرد: سیلاب به ۶ پل شهرستان عباس‌آباد آسیب جدی وارد کرد.

وی با اعلام اینکه این سیلاب خسارت جانی نداشت، گفت: البته با تدابیری که از قبل برای بستن پل‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده در میزان خسارت‌ها موثر بوده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه سیلاب به اراضی کشاورزی و ۲۰ واحد مسکونی خسارت زد، تصریح کرد: براساس برآوردهای اولیه سیلاب ۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به مازندران خسارت وارد کرد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه سیلاب شب گذشته براساس گزارش ها دو خودرو را با خود بُرد، اظهار کرد: برخی از خسارت‌ها به مسیرها و جاده‌ها وارد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان در انجام اقدامات پیشگیرانه به خوبی عمل کردند، خاطرنشان کرد: باید آسیب‌شناسی نسبت به سازه‌های ایجاد شده و مسیر رودخانه‌ها باید انجام شود که کارها به‌صورت نیمه کاره رها می‌شود که باید در ساخت جدید ملحوظ نظر قرار گیرد.

خسارت یک‌هزار میلیارد ریالی سیلاب به زیرساخت‌های آبرسانی غرب مازندران

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران نیز در بازدید از مناطق سیل‌زده گفت: سیل بخشی از تاسیسات آب‌رسانی در شهرستان‌های عباس‌آباد، چالوس، نور و بابل را تخریب کرد که بر اساس برآورد اولیه یک هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

بهزاد برارزاده اظهار کرد: بارش سنگین باران موجب بروز سیل در شهرستان‌های غرب استان مازندران شد.

وی با اعلام اینکه تیم‌های عملیاتی در تمام مناطق سیل‌زده مشغول رفع شکستگی‌ها و برقراری جریان آب هستند، گفت: خوشبختانه تاکنون آب آشامیدنی بسیاری از مناطق سیل‌زده وصل شده و آب آشامیدنی بقیه مشترکان نیز تا ساعات آینده وصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران درباره افت فشار آب در شهر کلارآباد، افزود: به‌دلیل تخریب بخشی از خطوط انتقال و شبکه توزیع با افت فشار مواجه هستیم.

وی یادآور شد: سیل بخشی از تاسیسات آبرسانی در شهرستان‌های عباس آباد، چالوس، نور و بابل را تخریب کرد که بر اساس برآورد اولیه یک هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

برارزاده با اشاره به کدورت آب اسپی‌او نوشهر و چالوس و چشمه چاخانی هچیرود، گفت: موقتا آب این مناطق از مدار خارج شده ولی مشترکان این حوزه با تأمین آب جایگزین فقط با افت فشار مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بر اثر طغیان رودخانه انگتارود ، آب آشامیدنی ۷۰۰ مشترک روستاهای میرنا ، ایرکا و انگتارود قطع شد، اضافه کرد: تخریب شبکه آب‌رسانی در روستای جوربند موجب کمبود آب برخی از نقاط روستا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران بیان کرد: بر اثر شدت سیل و تخریب جاده، لوله آب مجتمع زوات غرب شامل روستاهای نجارکلا و کریم آباد به‌طور کامل تخریب شده که متاسفانه ۶۰۰ خانوار این مناطق با قطعی آب مواجه شدند.

برارزاده با اشاره به اینکه به دلیل تخریب پایه پل سردآبرود و خسارت به لوله‌ها، آب آشامیدنی بخشی از روستای سردآبرود با ۲۰۰ خانوار قطع شد، یادآور شد: از صبوری مشترکان در این لحظات بحرانی قدردانی می‌کنیم و به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم گروه‌های اتفاقات و تیم‌های واکنش سریع به همراه اکیپ‌های امدادی و فنی از لحظات اولیه وقوع سیل مشغول فعالیت و اقدامات لازم هستند.

وی گفت: تا برقرای کامل آب آشامیدنی این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت و علاوه بر اینکه با تانکرهای سیار به مشترکان در مناطق سیل‌زده هم آب‌رسانی در حال انجام است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.