کد مطلب: ۸۹۱۹۹۷

تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های اصفهان تا پایان هفته غیرحضوری شد/مدارس و ادارات کدام شهرها تعطیل است؟

تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های اصفهان تا پایان هفته غیرحضوری شد/مدارس و ادارات کدام شهرها تعطیل است؟

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه آموزش و پرورش اصفهان و مناطق آموزش و پرورش ۹ شهرستان استان سه‌شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

 به گزارش تجارت‌نیوز ، منصور شیشه فروش گفت: طبق مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر روز‌های سه شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهر‌های کاشان و آران و بیدگل نیز کلیه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در روز‌های یاد شده غیرحضوری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: براساس مصوبه این کارگروه، مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی در این مناطق همچنان تعطیل است.

شیشه فروش گفت: مادران شاغلی که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک هستند، مادران باردار و کارکنان دچار بیماری قلبی، تنفسی، ریوی و زمینه‌ای می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌نماید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر انجام اقدامات سلبی و ایجابی توسط دستگاه‌های مسئول به منظور کنترل منابع آلاینده، از شهروندان خواست تا همچنان از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند.

وی افزود: هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، انجام عملیات عمرانی، آتش زدن بقایای گیاهی و ... همچنان ممنوع است.

شیشه فروش گفت: اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحد‌های آلاینده و مقابله به منابع آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان همچنین گفت: به‌خاطر تداوم آلودگی هوا فردا دستگاه‌های اداری، اجرایی و بانک‌های شهرستان‌های اصفهان، مبارکه، لنجان، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان، شاهین‌شهر و نجف‌آباد تعطیل است

مدارس کاشان و آران و بیدگل در روز سه‌شنبه و چهارشنبه غیرحضوری شد

مدیرکل بحران استانداری اصفهان: باتوجه به وقوع پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌ها، چهاردهم و پانزدهم آذرماه، تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش صرفاً در شهرهای کاشان و آران و بیدگل به صورت غیرحضوری و مهد کودک‌ها، پیش دبستانی و مدارس استثنایی تعطیل است.

مدارس شهر ‌اراک ‌فردا غیرحضوری شد

 در روز سه شنبه 14 آذر ماه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های شهر اراک تعطیل خواهند بود و کلاس‌های درس دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهر در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری تشکیل می‌شود و بر این اساس مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم هستند با درخواست مرخصی مادران این گروه موافقت کنند.

سایر دانش آموزان مقطع متوسطه که دارای پرونده پزشکی درخصوص بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند می‌توانند ضمن هماهنگی با مدرسه در کلاس درس حاضر نشوند.

فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و... هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌گردد و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، استفاده از ماسک و مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به‌منظور کاهش اثرات سوء آلودگی هوا توصیه می‌گردد.

برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، تشدید شده و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهر اراک مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

فعالیت تمامی کوره‌های آجرپزی، معادن، کارگاه‌های عمرانی دارای گرد و خاک و واحدهای تولیدی آلاینده مجاور شهر اراک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه هستند.

هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهر اراک اعم از مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع و ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان ملزم هستند با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را در خصوص رعایت ممنوعیت‌ها اعمال نمایند.

تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت شهر اراک در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

مدارس ابتدایی سمنان تعطیل شد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با توجه به افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان ؛ فردا سه شنبه ۱۴ آذر ماه مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی شهرستان سمنان تعطیل است و کلاس‌ها به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

با توجه به آلودگی هوا کودکان و سالمندان بانوان باردار و بیماران ریوی و قلبی در فضای باز حضور نیابند.

مدارس ابتدایی لامرد غیرحضوری شد

فرماندار لامرد گفت: با توجه به افزایش آلایندگی در سطح شهرستان لامرد و با تصمیم ستاد مدیریت بحران، آموزش دانش آموزان در مقاطع کودکستان، پیش دبستانی و ابتدایی در تمامی مناطق شهرستان لامرد در پنج بخش مرکزی لامرد، اشکنان، علامرودشت، چاهورز و خیرگو برای روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه غیر حضوری اعلام می‌شود.

تعطیلی مدارس تبریز و اسکو برای سومین روز پیاپی

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده ها، گفت: فردا مدارس شهرستان های تبریز و اسکو در تمام مقاطع نوبت صبح و بعد از ظهر غیرحضوری برگزار می شود.

مدارس دبستان ۳ شهرستان‌ خوزستان غیرحضوری شد

بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فعالیت مدارس پایه تحصیلی اول تا ششم ابتدایی در ۲نوبت صبح و بعدازظهر شهرستان‌های اهواز، کارون و باوی روز سه شنبه ۱۴ آذرماه به صورت برخط خواهند بود.

فعالیت سایر پایه‌های تحصیلی مدارس، ادارات و دستگاه‌های خدمت رسان طبق روال قبلی دایر خواهند بود

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.