کد مطلب: ۸۹۴۹۸۱

کشف ۸ میلیارد ریال ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه و راه آهن

کشف ۸ میلیارد ریال ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه و راه آهن

روسای پلیس فرودگاه و راه آهن کشور از کشف ۸ میلیارد ریال ارز قاچاق خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سردار محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در تشریح این خبر گفت: همکارانم  در پلیس فرودگاه‌ امام خمینی  با تشدید اجرای طرح های مقابله ای با قاچاق از طریق خطوط هوایی ،  چهار نفر از قاچاقچیان ارز  را در حال خروج از کشور شناسایی و در مجموع ۱۱۵ هزار دلار به ارزش ۵۹ میلیارد ریال از آنان کشف کردند.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد سودجو و فرصت طلب با توجه به نوسان قیمت ارز اقدام به خروج غیر قانونی ارز از کشور می‌کنند که کارکنان فرماندهی انتظامی با استقرار در تمامی گلوگاه‌های خروجی به جد با این افراد برخورد می کنند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور خاطرنشان کرد: ارزهای مکشوفه به دلیل عدم ارائه هر گونه مدارک توسط حامل آن قاچاق محسوب شده و پرونده در خصوص متهمان تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شد.

کشف ارز قاچاق توسط پلیس راه آهن

فرمانده پلیس راه آهن کشور نیز  از  کشف ۲۱ میلیارد ریال ارز توسط کارکنان این پلیس خبر داد.

سردار حشمت اله ملکی در تشریح این خبر گفت: در راستای تشدید اقدامات کنترلی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران مستقر در ایستگاه راه آهن کرمان حین کنترل و بازرسی از وسایل همراه مسافران به فردی با  هویت معلوم مظنون می شوند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بازرسی بدنی از وی که از اتباع یکی از کشورهای همسایه بود ۴۲ هزار دلار فاقد مجوز و مدارک قانونی کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن ۲۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: قاچاق یا ورود و خروج غیرقانونی و مخفیانه کالا و ارز از پیچیده ترین و پرمسئله ترین رفتار مجرمانه در کشور است که این فرماندهی برای جلوگیری از وقوع این جرم به استناد منویات مقام معظم رهبری و دستورات سلسله مراتب فرماندهی با تمام توان پای کار ایستاده تا بتواند امنیت اقتصادی را در خطوط ریلی تأمین کند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار ملکی در پایان با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و موضوع تحت رسیدگی می باشد خاطرنشان کرد: پلیس با استقرار در تمامی گلوگاه های ورودی و خروجی و پایش مستمر با استفاده از تجهیزات نوین کمک بازرسی با قاچاقچیان و سودجویان برخورد قانونی خواهد کرد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.