کد مطلب: ۹۰۳۲۵۵

بهترین شیوه خرید بلیت قطار در ایام نوروز کدام است؛ آژانس‌های مسافرتی یا وب‌سایت‌ها؟

بهترین شیوه خرید بلیت قطار در ایام نوروز کدام است؛ آژانس‌های مسافرتی یا وب‌سایت‌ها؟

به گفته مدیرکل دفتر هوشمندسازی و داده‌کاوی راه‌آهن به طور کلی در ایام اوج سفرها، برای گرفتن بلیت آژانس‌ها از وب‌سایت‌ها جلوتر هستند و طبیعی است شخصی که از طریق وب‌سایت اقدام می‌کند از آژانس عقب می‌ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سعید حسن‌زاده مدیرکل دفتر هوشمندسازی و داده‌کاوی راه‌آهن گفت: شرکت راه‌آهن فروش بلیت قطارهای مسافری را به صورت پیش‌فروش انجام می‌دهد و بخشی که باقی می‌ماند به‌تدریج به مردم فروخته می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۲هزار آژانس مسافری ریلی و ۲۵ سایت اینترنتی به صورت وب سرویس، بلیت‌ها را به مردم عرضه می‌کنند.

حسن زاده اظهار داشت: به طور کلی در ایام اوج سفرها، برای گرفتن بلیت آژانس‌ها از وب‌سایت‌ها جلوتر هستند و طبیعی است شخصی که از طریق وب‌سایت اقدام می‌کند از آژانس عقب می‌ماند.

وی یادآور شد: برای سامان دادن به این موضوع و رعایت عدالت، راه‌آهن تصمیمی اتخاذ کرد که همه بلیت‌ها در ساعت نخست از طریق وب‌سایت‌ها ارائه شود و پس از گذشت چند ساعت آژانس‌ها وارد شده و بلیت‌های باقی‌مانده را توزیع کنند.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و داده‌کاوی راه‌آهن خاطرنشان‌کرد: هر چند در دقایق اولیه بلیت مسیرهای پرتقاضا به فروش رفت، اما تجربه بسیار خوبی هم از نظر فنی و هم از نظر رعایت عدالت در فروش بلیت، در اندازه توان شرکت راه‌آهن بود.

منبع : تحلیل بازار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.