فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۲۱۵

عطاری‌ها مجاز به فروش این دارو نیستند

عطاری‌ها مجاز به فروش این دارو نیستند

داروی گیاهی باید فقط از داروخانه تهیه شود. باید به داروی گیاهی که معجزه‌آسا عمل می‌کند شک کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین رضایی زاده،دبیر علمی کنگره طب سنتی ایران اظهار داشت: اولین کنگره ملی طب ایرانی اولین کنگره رسمی است که توسط انجمن علمی طب سنتی برگزار می شود.برقراری تعامل و گفت و جوی علمی جامعه پزشکی،  تعامل با پزشکی رایج از اهداف این کنگره است.

وی ادامه داد: پزشکی مبتنی بر سلامت و پیشگیری از بیماریها،  تغذیه و داروها، طب آشپزی ، فرآورده های مرتبط با طب ایرانی که با نظارت سازمان غذا و دارو به دست مردم برسد تا  مورد سو استفاده قرار می گیرد،

رضایی زاده با رد این موضوع که داروی گیاهی اگر خاصیت نداشته باشد ضرری ندارد،گفت:این تصور اشتباه است و می  توانند خطرناک باشند؛ضمن اینکه می تواند  

وی با بیان اینکه دارو سنتی و گیاهی  به معنی ایمن بودن در مصرف نیست،تصریح کرد:داروی گیاهی باید فقط از داروخانه تهیه شود؛باید به داروی گیاهی که معجزه آسا عمل می کند شک کرد.

این استاد طب سنتی با بیان اینکه برخی داروهای لاغری حاوی ترکیبات مواد مخدر هستند،متذکر شد: با پلیس فتا همکاری داریم تا مردم فریب داروهای سنتی که فضای مجازی به فروش می رسد را نخورند.

وی با اشاره به اینکه اثربخشی داروهای گیاهی مانند شیمیایی محدود است، خاطرنشان کرد:

رضایی زاده با بیان اینکه آموزه‌های طب ایرانی مبتنی بر پیشگیری و ارتقاء سطح سلامت افراد با سبک زندگی سالم است، تاکید کرد: هدف نهایی ما درمان با دارو نیست.

معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به برنامه‌های مختلفی که مرتبط با سبک زندگی در کشورهای دنیا در حال اجرا است به دهکده‌ها و مدرسه‌های سلامتی اشاره کرد که توسط سازمان جهانی بهداشت و بسیاری از نهادها و مراکز تحقیقاتی دنیا در حال توسعه است.

وی موضوع سلامت و آشپزی سالم و طبی را مورد توجه مراکز بزرگ علمی تحقیقاتی دنیا دانست و افزود: یکی از مهمترین مراکز علمی دنیا با نام NCCIH (مرکز ملی طب مکمل و سلامت تلفیقی آمریکا ) است که چهار دوره برنامه استراتژیک در خصوص رفتارهای سلامتی و سبک زندگی نوشتند. همچنین آشپزخانه‌های سلامت و آشپزی طبی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.