فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۰۵۴

مهار ۸۰ درصد آتش‌ سوزی جنگل شهرستان دزپارت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۸۰ درصد آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه سررگ خواجه شهرستان دزپارت خاموش شده و درخواست اعزام بالگرد آبپاش به منطقه داده شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد خانچی سه شنبه در خصوص وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی شهرستان دزپارت بیان کرد: این آتش سوزی از شامگاه یکشنبه ۲۴ تیرماه جاری در جنگل‌های ارتفاعات بالادست روستای سررگ خواجه ابن شهرستان رخ داده است.

وی گفت: نیروهای امداد محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج و جوامع محلی در منطقه حضور یافتند و آتش را مهار کردند، اما ظهر روز گذشته مجدد آتش در این منطقه شلعه ور شد.

خانچی با بیان اینکه ۸۰ درصد آتش سوزی مهار شده است، افزود: برای ۲۰ درصد باقیمانده آتش سوزی، باتوجه به سختگذر بودن منطقه و وسعت حریق، از ستاد مدیریت بحران کشور درخواست اعزام بالگرد آبپاش داده شده و امیدواریم با اعزام بالگرد، آتش بطور کامل مهار و از پیشروی و خسارت بیشتر جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی خوزستان به دلیل سرایت آتش از مزرعه جنگل شهرستان دزپارت دچار آتش سوزی شده و هنوز به طور کامل مهار نشده است.

مدیر کل منابع طبیعی خوزستان پیس از این اعلام کرد در ستاد مدیریت بحران خوزستان تامین بالگرد آبپاش برای استان مصوب شده که با تامین اعتبار تهیه خواهد شد.

هفته گذشته نیز ۳۰۰ هکتار کوه خائیز بهبهان در آتش سوخت.

 

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.