فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۹۱۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مطرح کرد

آماده باش مدیریت بحران اصفهان برای اثرات ناشی از وقوع طوفان

آماده باش مدیریت بحران اصفهان برای اثرات ناشی از وقوع طوفان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده باش این ستاد برای جلوگیری و کنترل اثرات ناشی از وقوع طوفان و تشدید شرایط گردوغبار و آلودگی هوا طی سه روز پایان هفته خبرداد.

به گزارش تجارت نیوز،

منصور شیشه فروش اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران استان اصفهان و دستگاه‌های ذی ربط در جهت پیشگیری و کنترل اثرات ریزگردها مطابق با شیوه نامه مدیریت اضطرار شرایط گرد و خاک به حالت آماده باش کامل درآمد.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد طی امروز در مناطق شمال و شرق استان و نواحی کویری هم مرز با استان‌های قم و سمنان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید و باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک و نفوذ به مناطق مرکزی شد، خاطرنشان کرد: کاهش شعاع دید در جاده‌های مناطق شمال شرق و شرق استان اصفهان طی امروز گزارش شد و این شرایط تا پنج شنبه ادامه خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شدت پدیده باد و گردوخاک فردا سه شنبه و در ساعات ابتدایی روز پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: این شرایط کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش میدان دید به علت خیزش کانون‌های فرسایش بادی درون و برون استانی در مناطق مرزی بین کاشان و قم، سمنان و انارک، شمال و شرق استان را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، خیزش گردوخاک سبب افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و کاهش کیفیت هوا در مناطق کاشان، آران وبیدگل، نائین، چوپانان، بادرود، خورو بیابانک، اردستان، مهاباد، زواره، اصفهان ورزنه، جرقویه، کوهپایه، سجزی، هرند و انارک خواهد شد.

شیشه فروش افزود: از اوایل هفته آتی مجدد توده هوای گرم تابستانی در سطح استان تقویت و تا پایان هفته آینده استقرار خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، هر اقدامی را که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها شود، از جمله فعالیت‌های خاک ورزی، خاکبرداری آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک وگچ و… را ممنوع اعلام کرد و گفت: هم استانی‌ها و به ویژه افراد آسیب پذیر جامعه لازم است در این روزها توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و خاک و نیز اصول ایمنی تردد در محورهای جاده‌ای را رعایت کنند.

شیشه فروش گفت: به دستگاه‌های اجرایی ذی ربط مطابق با شیوه نامه وضعیت اضطرار گرد و خاک ابلاغ شد تا نسبت به انجام مأموریت‌های مرتبط با این شرایط با اعمال نظارت‌های میدانی در جهت کاهش انتشار منابع آلاینده خودرویی و صنعتی عمل کنند.

به گفته وی، استان اصفهان علاوه بر متأثر بودن از کانون‌های فرسایش بادی شناسایی شده داخلی در شمال و شرق در مناطق هم مرز با استان‌های یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان و نیز در اثر خشکی رودخانه زاینده رود و اراضی رها شده و کشت نشده به دلیل کمبود منابع آب‌های سطحی و زیر زمینی نیز تحت تأثیر کانون‌های داخلی و نقطه‌ای است.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.