فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۶۳۴

نفوذ گرد و خاک گسترده به استان‌ های البرز و تهران

نفوذ گرد و خاک گسترده به استان‌ های البرز و تهران

عصر دیروز و اوایل امشب با نفوذ توده گردوخاک به استان البرز، میدان دید افقی در فرودگاه پیام به ۹۰۰ متر کاهش یافت و شاخص کیفیت هوا را در برخی ایستگاه های پایش آلودگی استان به ۵۰۰ واحد یعنی خطرناک برای همه رساند.

به گزارش تجارت نیوز،

بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۲۱ دیشب (یکشنبه) شاخص کیفیت هوای ایستگاه های ماموت البرز در ساوجبلاغ و «منطقه ۳ کرج» به ۵۰۰ واحد و خطرناک برای همه رسید. این یعنی اینکه در این ساعت میزان آلودگی هوا در این ایستگاه‌ها حداقل سه برابر حد مجاز بود.

همچنین شاخص کیفیت هوا در ایستگاه منطقه ۸ کرج نیز به ۴۹۵ واحد و خطرناک برای همه رسید. آلاینده هوای البرز ذرات ۱۰ میکرون گردوخاک بود که به این مناطق نفوذ کرد.

همچنین این گردوخاک به استان تهران نیز نفوذ کرد و شعاع دید افقی در فرودگاه مهرآباد را تا لحظه تنظیم خبر به سه‌هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

گردوخاک، شاخص کیفیت هم اکنون هوا در برخی ایستگاه های پایش آلودگی غرب تهران نظیر شهر قدس را به مرز ۵۰۰ واحد و خطرناک برای همه رساند.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور پیش از این با صدور هشدار نسبت به وزش باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این منطقه هشدار داده بود.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.