فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۵۳۱

۷۷ درصد زائران اربعین با خودروی شخصی به مرزها رفتند

۷۷ درصد زائران اربعین با خودروی شخصی به مرزها رفتند

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام آخرین آمار تردد زائران اربعین، از عبور از پیک اول خروج زائران در روز ۲۵ مرداد خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

سردار سید تیمور حسینی گفت: تا ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۶ مرداد، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مرزها خارج شده‌اند. این آمار نشان‌دهنده افزایش ۱۲ درصدی خروج زائران نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با اشاره به توزیع خروج زائران بین مرزها، گفت: مرز مهران با ۵۰ درصد بیشترین سهم را در خروج زائران داشته است. همچنین، بازگشت زائران به کشور نیز با افزایش ۴۵ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۷۷ درصد از زائران با وسایل نقلیه شخصی تردد کرده‌اند، افزود: ۱۱ هزار و ۸۱۱ صورت وضعیت اتوبوس به سمت مرزهای اربعینی صادر شده است که نشان می‌دهد ۲۰ درصد زائران با اتوبوس و ۳ درصد با ناوگان هوایی به کشور عراق عزیمت کرده‌اند.

حسینی در خصوص آخرین آمار تصادفات، گفت: با وجود افزایش ۲۵ درصدی تعداد تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اما تنها شش نفر از زائران در مسیر برگشت جان خود را از دست داده‌اند.

وی در پایان گفت: تمام تیم‌های پلیس راه و راهور در طول مسیر مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند و تا آخرین لحظه در کنار آن‌ها خواهند بود.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.