فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۵۷۱

۲۶ هکتار از مراتع غرب و جنوب اصفهان در آتش سوخت

۲۶ هکتار از مراتع غرب و جنوب اصفهان در آتش سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۲۵ هکتار از پوشش‌های گیاهی غرب و یک و ۲ دهم هکتار از مراتع روستای نرمه در بخش وردشت سمیرم طعمه آتش شد.

به گزارش تجارت نیوز،

 منصور شیشه‌فروش افزود: بخشی از مراتع ارتفاعات آقداش بخش زنده‌رود شهرستان فریدن در مرز بین شهرستان فریدن و بویین میاندشت دچار آتش سوزی شده بود که پس از ۲ ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان‌های فریدن، بویین میاندشت و فریدون‌شهر و همکاری آتش‌نشانی و تیم‌های محلی، حریق مهار شد.

وی اضافه کرد: در اثر این حادثه حدود ۲۵ هکتار از پوشش‌های گیاهی، گون و گیاهان علوفه‌ای یک‌ساله در مراتع روستاهای خلج، چهل خانه، قوهک، مانیده و ارتیجان در آتش سوخت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همچنین در حریق ساعت ۱۵ در مرتع روستای نرمه واقع در بخش وردشت سمیرم یک و ۲ دهم هکتار از مراتع و پوشش گیاهی گون و علوفه‌ای و درختچه‌های مرتعی در آتش سوخت.

وی ادامه داد: پس از ۱۳۰ دقیقه تلاش عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و همکاری عشایر و نیروهای محلی این حریق هم اطفا شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان علت این آتش‌سوزی‌ها بی‌احتیاطی و عوامل انسانی گزارش شده است که با وزش تندباد و شدت گرما گسترش یافت.

شیشه‌فروش یادآورشد: عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی، عوامل انسانی و بی‌احتیاطی است.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.