فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۶۳۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد

چالش ترانزیت برای مسافران کربلا/ قیمت بلیط هواپیما و اتوبوس در آستانه اربعین افزایش یافت؟

چالش ترانزیت برای مسافران کربلا/ قیمت بلیط هواپیما و اتوبوس در آستانه اربعین افزایش یافت؟

افزایش قیمت بلیط هواپیما و اتوبوس برای سفر‌ به عراق در ایام نزدیک به اربعین به یک چالش برای زوار تبدیل شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

در آستانه  اربعین حسینی، تعداد قابل توجهی از زائران، از طریق مرز‌های زمینی و هوایی به کشور عراق سفر می‌کنند. در این شرایط یکی از مواردی که اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ تهیه بلیط است. تهیه بلیط و همین‌طور قیمت آن، به یک دغدغه مهم برای زائران تبدیل شده است. از طرفی گمانه‌زنی‌هایی برای سفر به عراق از طریق مرز دریایی وجود دارد. حال باید دید در اربعین ۱۴۰۳، این امکان برای زائران فراهم می‌شود؟

قیمت بلیط اتوبوس در اربعین 1403

براساس اطلاعات منتشرشده از سوی ستاد مرکزی اربعین، نرخ بلیط اتوبوس  با توجه به یک‌ سر خالی بودن اتوبوس‌ها محاسبه می‌شود. به طور مثال، اتوبوسی که از تهران به سمت مرز مهران حرکت می‌کند، مسافران باید هزینه رفت‌وبرگشت را بپردازند. بنابراین، قیمت بلیط اتوبوس در ایام اربعین، احتمالا دو برابر محاسبه می‌شود.

  ابتدا پیش‌فروش بلیط اتوبوس برای سه پایانه مرزی تمرچین، خسروی و باشماق آغاز شد. داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راه‌داری، در گفت‌وگو با تسنیم درباره پیش‌فروش بلیط اتوبوس در ایام اربعین 1403، تشریح کرد:  ابتدا پیش‌فروش برای این سه پایانه مرزی آغاز شد. چون تقاضا برای این سه مسیر کمتر است، هدف این است که با رونق این سه پایانه، فشار از مرز‌های جنوبی کاسته شود و خدمات‌رسانی به زائران راحت‌تر شود. همچنین شروع بلیط‌فروشی برای مرز‌های باقی‌مانده هم از دهم مردادماه آغاز  شده است.

کمبود اتوبوس؛ چالش اصلی ناوگان اتوبوس‌رانی

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی اقتصادآنلاین، داریوش امانی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی، درباره شرایط کمبود اتوبوس و تأثیر آن بر افزایش قیمت‌ها عنوان کرد: کمبود اتوبوس، چالشی است که ناوگان اتوبوس‌رانی  سال‌‌هاست با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. بنابراین، افزایش قیمت بلیط اتوبوس قطعی است و مسافران باید هزینه رفت‌وبرگشت را پرداخت کنند.

قیمت بلیط هواپیما در اربعین 1403

شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیر‌عامل هواپیمایی ایران، در گفت‌وگو با تابناک درباره قیمت بلیت پرواز ها در ایام اربعین گفت:  قیمت بلیط پرواز‌ها از تهران به نجف ۱۰ میلیون تومان است و از شهر‌های دور از تهران نظیر مشهد، قیمت بلیت ۱۲ میلیون تومان است‌. این نرخ‌ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن هواپیمایی مصوب شده و فروش بالاتر از این قیمت تخلف است.

همچنین وی اعلام کرد در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور  هیچ‌گونه فروش چارتری نخواهیم داشت.

راه‌اندازی مسیر دریایی برای انتقال زائران در  اربعین حسینی 

علی عسکری، مدیرکل بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر، درباره تردد دریایی زائران در ایام اربعین حسینی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: امکان سفر دریایی از خرمشهر به بصره فراهم شده است.  قیمت بلیط یک‌طرفه این مسیر ۳۵۰ هزار تومان است. البته فعلا امکان فروش اینترنتی فراهم نیست‌

وی درباره شناور و مدت‌زمان جابه‌جایی مسافران عنوان کرد: فعلا یک‌ فروند شناور کاتاماران  مسافران را جابه‌جا می‌کند. درصورت افزایش تقاضا، تعداد شناور هم افزایش می‌یابد. مدت زمان رفتن به بصره هم یک‌ساعت و ربع تا یک‌ساعت و نیم است.

البته او توضیح داد که بعد از رسیدن  زائران به بصره، آن‌ها باید خود‌ را  از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای عراق به کربلا و‌ نجف برسانند.

 بر اساس این گزارش، قیمت بلیط اتوبوس و هواپیما برای سفر در اربعین حسینی افزایش چشمگیری داشته است. این افزایش می‌تواند بر تصمیم مردم برای سفر و انتخاب وسیله نقلیه‌ مورد نظر آن‌ها در این ایام تأثیرگذار باشد. با توجه به فراهم شدن شرایط سفر دریایی، حال باید دید تقاضا برای سفر دریایی در ایام اربعین چقدر خواهد بود؟

برای اطلاعات بیشتر صفحه صمت را در تجارت‌نیوز دنبال کنید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.