کد مطلب: ۸۹۷۸۰۴

کمبود هواپیما، پای ایرلاین‌های خارجی را به پروازهای داخلی باز می‌کند؟

کمبود هواپیما، پای ایرلاین‌های خارجی را به پروازهای داخلی باز می‌کند؟

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از پیگیری‌ها برای ورود ایرلاین‌های خارجی به منظور برقراری پروازهای داخلی خبر داد و گفت: این اقدام قطعا به دلیل کمبود ناوگان است تا بتوانیم عرضه بلیت را در بازار افزایش دهیم.

به گزارش تجارت نیوز، هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی بررسی‌ها برای ورود ایرلاین‌های خارجی در انجام پروازهای خارجی خبر داد و اعلام کرد که با ورود ایرلاین‌های خارجی به برقراری پروازهای مسیرهای داخلی صد درصد موافق است. البته پیش از این هم دولت در برنامه هفتم این پیشنهاد را داده بود که با مخالفت نمایندگان مجلس رد شد.  

محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از پیگیری‌ها برای ورود ایرلاین‌های خارجی به انجام پروازهای داخلی خارج از ساز و کارهای مجلس و برنامه هفتم خبر داد و گفت: این موضوع را در قالب یک بند در قانون برنامه هفتم پیگیری می‌کردیم اما این پیشنهاد در مجلس به هر دلیلی رای نیاورد اما پیگیری‌ها از مسیر دیگر در حال انجام است. در هر صورت ورود هر گونه نقش آفرینان که بتوانند به جابه جایی مسافران کمک کنند تا به طور نسبی به تعادلی در عرضه و تقاضا برسیم را دنبال می‌کنیم. این اقدام قطعا به دلیل کمبود ناوگان است تا بتوانیم عرضه بلیت را در بازار افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: کلیت موضوع در مرحله بررسی‌های کارشناسی است و به طور قطع این اقدام ملاحظات خاص به خود را دارد و باید با توجه به قوانین و مقررات بالادستی این اقدام انجام شود. به هر حال به نظر می‌رسد این اقدام می‌تواند کمک خوبی به افزایش فرکانس‌های پروازی باشد و باز هم تاکید می‌کنم همه این ها به شرطی است که مصوبات قانونی رعایت شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که مگر ایرلاین خارجی نرخ‌های مصوب پروازهای داخلی را می‌پذیرد که از ورود به پروازهای داخلی استقبال کند، گفت: همانطور که گفتم این موضوع ملاحظات خاص خود را دارد و برای هر یک از مباحث مانند نرخ، موضوعات امنیتی و...ملاحظات خاص خودش دیده می‌شود اما در این مرحله از بررسی‌ها نمی‌توان درباره جزییات صحبت کرد. البته ایرلاین خارجی هم درخواست‌هایی خواهد داشت که درخواست های دو طرف باید مورد پذیرش طرفین قرار بگیرد.

محمدی‌بخش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ورود ایرلاین خارجی به پروازهای داخلی یک کشور در کشور دیگری هم سابقه داشته است، ادامه داد: کشورهای متعددی در قالب آزادی‌های پنجم تا نهم به این توافق‌ها رسیده‌اند و آن را به اجرا رسانده‌اند. این اقدام را برخی از کشورها در ایام پیک و پرتقاضا انجام می‌دهند.

وی درباره نگرانی‌ها برای فرصت شغلی نیروی کار ایرانی با ورود ایرلاین خارجی به پروازهای داخلی گفت: این نگرانی برای زمانی است که نیروی داخلی بیکار باشند اما در حال حاضر در این بازار تا رسیدن به 500 فروند هواپیما هم فرصت شغلی وجود دارد.  

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.