خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۰۵۰۸

افزایش زیرپوستی قیمت بلیت اتوبوس

افزایش زیرپوستی قیمت بلیت اتوبوس

درحالی رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری افزایش قیمت بلیت اتوبوس را تکذیب کرده که به‌نظر می‌رسد برخی شرکت‌ها در غفلت سازمان راهداری تا ۲۶ درصد قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز،  احمدرضا عامری رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اواخر ماه گذشته (29 بهمن) در واکنش به افزایش قیمت بلیت اتوبوس با تاکید بر این‌که نظارت کاملی در بخش حمل‌ونقل مسافری (اتوبوس) داریم و اجازه افزایش قیمت بدون مجوز را نمی‌دهیم، گفته بود: شرایط ناوگان اتوبوسرانی کشور مطلوب نیست. در زمان حاضر حدود 7500 دستگاه اتوبوس داریم که می‌توانند در مسیرهای دور سرویس‌دهی داشته باشند.

وی درباره نرخ بلیت اتوبوس برای ایام نوروز و میزان افزایش آن اظهار کرد:‌ هنوز  در این رابطه به توافق نرسیده‌ایم و معتقدیم قیمت بلیت اتوبوس به اندازه تورم باید افزایش یابد.

این در حالی است که شواهد حکایت از افزایش بی سرو صدا قیمت بلیت اتوبوس و بدون اطلاع‌رسانی از سوی متولی این بخش یعنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دارد.

به‌عنوان نمونه اواخر آذرماه امسال قیمت بلیت اتوبوس تهران-بوشهر 406 هزار تومان و حدود سه هفته بعد یعنی اواسط دیماه 1402 قیمت بلیت اتوبوس این مسیر 405 هزار تومان بود.

این در حالی است که اوایل بهمن ماه امسال قیمت بلیت اتوبوس این مسیر با رشد حدود 26 درصدی به 510 هزار تومان  افزایش یافت.

در روزی که رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری (29 بهمن 1402) افزایش قیمت بلیت اتوبوس را تکذیب کرده و از نظارت کامل بر این بخش خبر داد، قیمت بلیت اتوبوس بوشهر-تهران به 540 هزار تومان افزایش یافت. یعنی افزایش حدود 6 درصدی طی تقریباً 20 روز.

لازم به ذکر است تماس‌های تسنیم برای انتشار اظهارات مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای (مشخصا مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری) در این رابطه بی‌ نتیجه ماند.

چهارشنبه گذشته داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل سازمان راهداری از آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام نوروز خبر داده و گفته بود: پیش فروش اینترنتی بلیت از طریق سایت‌های اینترنتی، سایت‌های استانی و سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر انجام می شود و با انجام سفرهای برنامه‌ای کاربران، خدمات رسانی مناسب تری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم می شود.

وی با بیان این‌که ارائه کد ملی و تلفن همراه هنگام خرید بلیت از طرف مسافران الزامی است، افزود: با توجه به افزایش تقاضا در برخی مسیرها، از سوی استان‌ها نیازسنجی انجام می‌شود و حداکثر ظرفیت ناوگان برای خدمات‌رسانی به کارگرفته می شود.

وی یادآور شد: 11 هزار دستگاه اتوبوس، 19هزار دستگاه مینی بوس و 30 هزار دستگاه سواری‌کرایه در ایام نوروز در محورهای مختلف درون استانی و برون استانی، مسافران را جابجا می‌کنند.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.