خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۱۲۹۰

رئیس سازمان هواپیمایی:

مردم بلیت هواپیما را از ایرلاین‌ها خریداری کنند

مردم بلیت هواپیما را از ایرلاین‌ها خریداری کنند

رئیس سازمان هواپیمایی با اعلام اینکه تا پایان سال بلیت هواپیما گران نمی‌شود، گفت: بارها هم به مردم اطلاع رسانی و توصیه کرده‌ایم که به صورت مستقیم از ایرلاین‌ها بلیت خریداری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد محمدی‌بخش رییس سازمان هواپیمایی درباره ادامه فروش بلیت گران از سوی برخی از ایرلاین‌ها، دفاتر فروش بلیت و پلت‌فرم‌های و فروش بلیت‌های نوروزی با اعمال افزایش قیمت‌های غیرقانونی، اظهار داشت: همه شرکت‌های هواپیمایی باید بلیت را با قیمت‌های مصوب به فروش برسانند. هر مرجع فروشی که تخلف و گران‌فروشی کند هم سازمان هواپیمایی و هم سازمان تعزیرات با آن برخورد می‌کند و طبق اعلام سازمان تعزیرات تاکنون چند شرکت هواپیمایی و سایت‌های فروش جریمه نقدی شده‌اند و تا تعلیق هم پیش رفته‌ایم.

وی ادامه داد: بارها هم به مردم اطلاع رسانی و توصیه کرده‌ایم که به صورت مستقیم از ایرلاین‌ها بلیت خریداری کنند.

رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه تا پایان سال بلیت هواپیما گران نمی‌شود، گفت: برای تعیین قیمت بلیت هواپیما در سال ١۴٠٣ هفته آینده شورای عالی هواپیمایی تشکیل می‌شود و در این جلسه درباره تغییر نرخ تصمیم گرفته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سرپیچی ایرلاین‌ها از قانون برای فروش بلیت با نرخ مصوب تاکید کرد: در بحث برخورد با ایرلاین‌های متخلف و جریمه آنها تا لغو هم رفته‌ایم و باید توجه داشت که هر جرمی، جرایم مشخصی در قانون دارد و بالاتر از آن امکان برخورد با متخلفان نیست.

وی ادامه داد: البته باید هزینه‌های تمام شده را هم در نظر گرفت و در کنترل و مدیریت بازار باید به نوسانات نرخ ارز، افزایش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی و حفظ ایمنی پروازها و همچنین رفاه مردم توجه داشته باشیم. قطعا ملاحظات نرخ تمام شده در حفظ ایمنی پروازها بسیار اهمیت دارد و نمی‌توان این مولفه‌های موثر را نادیده گرفت.

محمدی‌بخش با بیان اینکه سازمان براساس ماده ۶ شورای عالی هواپیمایی و قانون سازمان هواپیمایی باید به تنظیم قیمت بلیت ورود کند، افزود: در تعیین نرخ بلیت هواپیما هم رضایت مردم و هم هزینه‌های ایرلاین‌ها را در نظر می‌گیریم.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.