کد مطلب: ۴۹۷۲۰۸

چرا باید کسب و کار خود را آنلاین کنیم؟

چرا باید کسب و کار خود را آنلاین کنیم؟

یکی از عواملی که بیش از پیش بر نیاز مصرف‌کننده‌ها به خرید آنلاین افزوده است، شرایط حاصل از بیماری کرونا است. قرنطینه، محدودیت‌های رفت و آمد و کم شدن روابط فردی باعث شده است تا همه کسب و کارها به فکر ارائه خدمات خود به صورت آنلاین باشند تا در شرایط سخت و اضطراری اقتصادی این روزها، بتوانند دوام بیاورند و تجارت خود را زنده نگه دارند.

امروزه به واسطه‌ی تغییرات گسترده حاصل از چیرگی اینترنت بر تمامی جوانب زندگی افراد و همچنین مناسبات تجاری، الگوهای مصرفی نیز تغییر کرده‌اند و به سمت هر چه بیشتر آنلاین شدن رفته‌اند. همچنین یکی از عواملی که بیش از پیش بر نیاز مصرف‌کننده‌ها به خرید آنلاین افزوده است، شرایط حاصل از بیماری کرونا است. قرنطینه، محدودیت‌های رفت و آمد و کم شدن روابط فردی باعث شده است تا همه کسب و کارها به فکر ارائه خدمات خود به صورت آنلاین باشند تا در شرایط سخت و اضطراری اقتصادی این روزها، بتوانند دوام بیاورند و تجارت خود را زنده نگه دارند. بر کسی پوشیده نیست که امروزه عدم حضور در فضای آنلاین می‌تواند جامعه مخاطب کسب و کارها را به طور شگفت‌انگیزی کوچک کند و امکان رشد و توسعه را از آن‌ها بگیرد و یا حتی باعث ضرردهی و تعطیلی کسب و کار شما بشود.

برای کسب و کارهای B2C که مشتریان آن‌ها مصرف‌کنندگان نهایی هستند و ارزش هر تراکنش مبلغ بالایی نیست، هدف مشخص است. ایجاد یک راه ارتباطی آنلاین برای فروش اجناس مانند ایجاد یک وب‌سایت یا یک اکانت در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام یا تلگرام تا حد خوبی می‌تواند به این کسب و کارها کمک کند. اما برای کسب و کارهای B2B که مشتریان آن‌ها کسب و کارهای دیگر هستند اوضاع کمی متفاوت است.

برای یک کسب و کار B2B، حضور در عرصه اینترنت و ارائه محصولات و خدمات به صورت آنلاین همیشه با ترس‌هایی از قبیل هزینه زیاد استخدام نیروهای جدید و ماهر برای گرداندن وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی و همینطور هزینه‌های مربوط به سرورها، تبلیغات آنلاین، تجهیزات سخت افزاری و غیره روبرو بوده است. در چنین شرایطی وجود بستری که بتواند بین مشتری و تامین‌کننده B2B قرار بگیرد و مسئولیت قسمت‌های فنی، تبلیغات و نیروی ماهر را عهده‌دار شود تا صاحبان کسب و کار با خیالی راحت و با پرداخت هزینه‌ای به مراتب کمتر از حالت اول بتوانند محصولات و خدمات خود را در فضای آنلاین به فروش بگذارند و وارد بازارهای جدیدتر و بزرگ‌تر شوند همواره احساس می شود.

از مزایای استفاده از چنین پلتفرمی برای کسب و کارهای B2B می‌تواند گسترش دسترسی به بازارهای جدید، امکان استفاده از خدمات اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای توسعه در بستر دیجیتال، اختصاص دادن یک مینی سایت برای کسب و کار، برگزاری حراجی آنلاین، دریافت آمار و گزارش از محصولات پرفروش و… و ارائه مشاوره برای تولید محتوای متنی (مقاله، بلاگ، متون شبکه‎‌های اجتماعی و…) و بصری (تصویر، ویدیو، انیمیشن و…) باشد.

چنین پلتفرمی باید برای مشتریان و خریداران هم امکاناتی چون استفاده از اعتبار بانکی برای پرداخت هزینه سفارشات از طریق ارائه معرفی‌نامه معتبر به بانک‌های طرف قرارداد، امکان مقایسه قیمت‌ها، خرید به صورت انبوه و همچنین امکاناتی در جهت جلب اعتماد مشتریان مثل تایید هویت کسب و کار فروشنده و امکان شرکت در حراجی کسب و کارهای مختلف را ارائه دهد.

چگونه کسب و کار خود را آنلاین کنیم؟

یکی از پیشروترین پلتفرم‌هایی که چنین خدماتی را با کیفیت و توانایی پشتیبانی بالا در ایران ارائه می‌دهد، پلتفرم "هزاران" است. گروه هزاران تلاش کرده است تا با ارائه‌ یک پلتفرم تجارت آنلاین B2B، بستری ساده را با کمترین هزینه برای کسب و کارهای فعال در صنایع مختلف فراهم سازد تا ضمن ایجاد امکان معرفی و حضورشان در کنار سایر رقبای صنعت مرتبط با خود، از ابزارهای مختلفی که در این پلتفرم در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده کنند تا برند خود را تبدیل به نامی آشنا کنند و بیزینس خود را توسعه بخشند.

شما می‌توانید همین الان، با ثبت بیزینس خود در پلتفرم هزاران، کسب و کار خود را آنلاین کنید و به دنیای جدیدی از مشتریان و تامین‌کنندگان ورود کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام در وب‌سایت هزاران، اینجا کلیک کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.