فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۳۶۲۱

چگونه هزینه ساخت و ساز را کاهش دهیم؟

چگونه هزینه ساخت و ساز را کاهش دهیم؟

امروزه صنعت ساخت و ساز به یکی از مهم ترین صنایع تبدیل شده است به همین خاطر یکی از پرسش های متداول در زمینه ساخت و ساز این است که چگونه هزینه ساخت و ساز را کاهش دهیم؟

از زمانی که آهن به دست بشر کشف شد زندگی بشر تغییرات بسیاری پیدا کرد در حال حاضر امروزه این فلز گران بها بسیار در زندگی ما تاثیر گذار است به طوری که صنعتی همچون ساخت و ساز بسیار وابسته به آن است. امروزه صنعت ساخت و ساز به یکی از مهم ترین صنایع تبدیل شده است به همین خاطر یکی از پرسش های متداول در زمینه ساخت و ساز این است که چگونه هزینه ساخت و ساز را کاهش دهیم؟ پیش از آنکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم در ابتدا باید با آهن هاییکه در ساخت و ساز استفاده میشوند آشنا شوید.

آهن آلات مورد نیاز در ساختمان سازی

در حال حاضر در ساخت یک سازه یا ساختمان مقادیر زیادی از آهن آلات مختلف مصرف میشوند مقاطع مصرفی در ساختمان ها از این قرار است:

  • میلگرد ها که بیشترین میزان مصرف را دارند و همچنین دارای انواع متفاوتی با کاربرد های مختلفی میباشند.
  • زیر محصول های تولید شده از میلگرد همچون خاموت
  • پس از میلگرد ها به تیرآهن میرسیم که این محصول نیز دارای انواعی است همچون تیرآهن هاش گفتنی است قیمت تیرآهن هاش یا تیرآهن میتواند بر روی قیمت نهایی ساختمان تاثیر بگذارد.
  • انواع پروفیل ها
  • انواع نبشی
  • انواع ناودانی
  • انواع لوله فلزی.
  • انواع ورق ها

در ادامه برای کاهش هزینه ساخت و ساز به شما توصیه هایی خواهیم کرد.

سعی کنید محصول با کیفیت خریداری کنید

بعضی از افراد برای خرید مقاطع فولادی قیمت را ملاک قرار میدهند و صرفا به دنبال ارزان ترین قیمت هستند اما چیزی که باید در زمان خرید مقاطع به دنبال آن باشید کیفیت است سعی کنید که محصول با کیفیت بخرید اینگونه هم پرتی کار کمتر است هم نتیجه کار باکیفیت تر است به عنوان مثال میلگرد بی کیفیت در هنگام کارمیشکند و بلا استفاده میشود.

2 6

اطلاعات خود را در زمینه مقاطع فولادی افزایش دهید

یکی از نکات مهم در خرید هر محصولی داشتن اطلاعات کافی در آن زمینه است داشتن دانش کافی در زمینه خرید آهن آلات به شما کمک میکند تا محصول بهتر را انتخاب کنید و همچنین به اشتباه محصولب که به کارتان نمی آید را خریداری نکنید.

از وضعیت بازار آهن اطلاع پیدا کنید

همانطور که میدانید هر بازاری نوسان دارد یعنی یا قیمت محصولی در آن کاهش میابد و یا افزایش میابد بنابراین اطلاع از وضعیت فعلی بازار هدف و پس از آن پیش بینی آن بسیار در صرفه جویی در هزینه ها کمک میکند اگر که فکر میکنید در این زمینه اطلاعات کافی ندارد اشکال ندارد زیرا که در زمینه بازار آهن تحلیل گران زیادی وجود دارند که میتوانید با شنیدن یا خواندن مطالبشان تا حد زیادی از وضعیت بازار آهن آلات اطلاع پیدا کنید.

3 5

نیاز خود را بشناسید و سپس خرید کنید

همانطور که پیش تر گفتیم محصولات فولادی در انواع متفاوت و گوناگون ساخته میشود و طبیعتا دارای قیمت های گوناگونی میباشد به همین خاطر باید که نیاز خود را بشناسید و سپس خرید انجام دهید به عنوان مثال تیرآهن های سنگین برای یک پروژه ساختمانی کوچک کاربردی ندارد و فقط باعث افزایش هزینه ها میشود. در نتیجه نیازتان را بشناسید. اگر که در این زمینه اطلاعات کافی ندارید سعی کنید از یک متخصص یا مهندس کمک بگیرید.

به صورت دقیق نیازتان را برآورد کنید

پیش از آنکه استارت پروژه را بزنید و شروع به ساخت و ساز و خرید محصول کنید از مهندس پروژه بخواهید تا نیاز به مقاطع را تخمین بزند و مطابق با آن خرید کنید زیرا که اگر کمتر بخرید دوباره در وسط پروژه باید هم هزینه کنید هم از زمانتان بگذارید اگر هم که بیشتر خرید کنید ممکن است مقاطع فولادی را اضافه بیاورید. پس به اندازه خرید کنید.

از مقاطع فولادی نگداری کنید

یکی از نکات مهم در زمینه هزینه ها مراقبت از مقاطع خریداری شده است زیرا در صورت نگهداری نامناسب از محصول ممکن است محصول زنگ بزند یا خراب شود که در این صورت ممکن است دیگر کارایی قبلی را نداشته باشد و تناچار به هزینه دوباره باشید.

به سراغ توزیع کنندگان اصلی بروید

هرچه واسطه ها را بیشتر حذف کنید میتوانید قیمت مصالح خود را بیشتر کاهش دهید در این زمینه میتوانیم به شما شرکت فولاد فیدار را معرفی کنیم که تمامی خرید هایش را مستقیم از خود کارخانه انجام میدهد و تمامی خرید و فوش هایش با فاکتور رسمی است برای مراجعه به وبسایت فولاد فیدار میتوانید به آدرس www.fooladfidar.comمراجعه فرمایید.

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی باید بگوییم که خرید آهن آلات به خصوص برای پروژه های عظیم کار سخت و پیچیده ای است که در صورت بی دقتی ممکن است ضرر های فاجعه باری به پروژه بزند امیدواریم که با نوشتن این مطلب به شما کمک کرده باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.