کد مطلب: ۷۳۶۶۵۱

فرش ۱۵۰۰ شانه بهتره یا ۱۲۰۰ شانه؟

فرش 1500 شانه بهتره یا 1200 شانه؟

فرش 1500 شانه و 1200 شانه از شاهکارهای صنعت بافندگی است که با زیبایی خیره کننده‌ای که دارند هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کنند. تفاوت‌های اندکی که میان این دو محصول وجود دارد سبب شده است تا خریدار این سوال در ذهنش تداعی شود که خرید فرش 1200 شانه بهتر است یا فرش 1500 شانه؟

بهترین طرح‌هایی که روی فرش 1500 شانه پیاده می‌شوند از بیشترین جزئیات و الگوهای پیچیده برخوردار هستند و صرفا برای کاربردهای تزئینی است. تولید این دسته از فرش های ماشینی حاصل هنر و مهارت ایرانیان بوده است و از آنجایی که ظرافت در این بافته‌ها حرف اول را می‌زند؛ از این رو خرید فرش 1500 شانه توانسته است به رقیبی بی‌بدیل با قالی های دستباف تبدیل شود.

با تولید این بافته‌های ظریف، خرید فرش 1200 شانه کمرنگ نشد و همچنان مورد لطف و عنایت خریداران قرار گرفت و این بر می‌گردد به محاسن این بافته‌های دستباف گونه که با اینکه هزار و پانصد شانه‌ها از نظر ظرافت و زیبایی یک سر و گردن بالاتر از این محصولات هستند؛ ولی همچنان فرش 1200 شانه برای ایرانیان یک شاهکار عظیم است که علاوه بر داشتن زیبایی و ظرافت از ویژگی هایی برخوردار است که منحصر به فرد و خاص است.

پیشرفت تکنولوژی سبب شد تا فرش های 1500 شانه و 1200 شانه تولید شوند و شباهت طرح و نگاره‌های فرش های ماشینی به قالی های دستباف به بیشترین حد خود رسید؛ تا حدی که فاصله بسیار بین فرش ماشینی و قالی دستباف کم شد و این حاصل قدرت صنعت فرش در ایران هست که توانست با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های بافندگی و با هنر مهندسان و طراحان ایرانی به فرش های ماشینی 1500 شانه و 1200 شانه خود ببالد و در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

وقتی فرش های 1500 شانه تولید شد، ایرانیان بین خرید این بافته‌ها و فرش های 1200 شانه مردد بودند که کدام یک برایشان مناسب‌تر است و بسیاری از خریداران با چالش روبرو شدند؛ از این‌رو گروه تولیدی فرش ساویز بافت اطلاعات مفید و ارزشمندی برای این فرش های دستباف گونه ارائه داده است تا خریداران قبل از انتخاب و خرید بتوانند شناخت خود را از این فرش های ماشینی بالا ببرند.

انتخاب درست و هوشمندانه بین فرش 1500 شانه و 1200 شانه

54 2

بین فرش های 1500 شانه از نظر شانه و تراکم، نوع الیاف و قیمت، تفاوت‌هایی وجود دارد و همین تفاوت‌ها سبب شده است تا افراد در هنگام خرید، انتخاب دقیق‌تری داشته باشند.

تراکم

طول عمر بالا و دوام بسیار در یک فرش ماشینی به دلیل تراکم بالا و تعداد گره‌های زیاد است. جزئیات، زیبایی بی نهایت، فشردگی و توپری در یک فرش 1500 شانه با تراکم 4500 به دلیل تعداد گره‌های 1500 گره در یک متر از عرض و تعداد 4500 گره در یک متر از طول آن است.

قرار گرفتن این حجم از گره در کنار هم خیال خریدار را از بابت کیفیت بالای آن راحت می‌کند؛ از طرفی زیبایی بی‌نهایت و واضح بودن جزئیات به دلیل همین تراکم طولی و عرضی بالاست.

در فرش های 1200 شانه نیز همین ویژگی‌ها وجود دارد با این تفاوت که در یک متر از عرض این بافته‌ها 1200 گره و در یک متر از طول آن‌ها 3600 گره است.

درست است که فرش های 1500 شانه از نظر تراکم، ریز بافتی و نرمی و لطافت بی رقیب هستند؛ ولی ضخامت بسان پارچه‌های مخملی شکل این بافته‌ها سبب شده است تا ایرانیان برای پذیرایی های پرتردد و مکان های پررفت و آمد از زیبایی فرش های 1200 شانه با ضخامت بیشتر بهره ببرند.

الیاف

مسلما تفاوت در این تعداد گره منجر به این می‌شود که برای هر محصولی الیافی استفاده شود که متناسب با تعداد گره‌ها باشد. الیاف بافت فرش های 1500 شانه ظریف تر و ریزتر است.

بافت فرش های 1500 شانه با الیاف بسیار ریز و ظریف آکریلیک، هایبالک و ویسکوز با نمره 50، 55 و 60 که از ریزترین الیاف مصنوعی است سبب شده است تا طرح و نقشه همانند عکسی با تعداد پیکسل بالا جلوه داشته و تمامی جزئیات طرح و نقشه مشخص باشد؛ این در حالی است که در بافت فرش 1200 شانه تراکم 3600 به دلیل تراکم کمتر از الیاف با نمره ضخیم تر 36 تا 40 استفاده می‌شود.

قیمت

آیا این دلایل کافی نیست که بگوییم قیمت فرش 1500 شانه گل برجسته چند درصدی بالاتر از قیمت فرش 1500 شانه باشد؟
ظرافت و جزئیات بالا، ظاهری لوکس و نقش و نگارهای ریز و شلوغ فرش های 1500 شانه و 1200 شانه سبب شده است تا ایرانیان به جای خرید قالی های دستباف به سراغ خرید این فرش های دستباف گونه بروند و با قیمتی کمتر، طرح های اصیل ایرانی را در دکوراسیون به کار ببرند.

خریداران بر اساس بودجه ای که دارند می‌توانند فرش های 1200 شانه و 1500 شانه را خریداری کنند و دیگر به سراغ قالی های دستباف با قیمت های گزاف و با طرح‌های قدیمی‌تر نروند و این هنر ایرانی است که توانسته است به هموطنانش فرش های ماشینی بسان قالی های دستباف با قیمت کمتر ارائه دهد.

درست است که بین فرش های 1500 شانه و 1200 شانه چند درصدی تفاوت قیمت وجود دارد؛ ولی برای کسانی که برای مکان‌های لوکس، فاخر و مجلل به دنبال زیباترین فرش های تزئینی هستند چاره ای جز انتخاب فرش 1500 شانه نیست.

فرش های 1500 شانه، انتخاب خاص پسندان

فرش های 1500 شانه قدمت چندانی ندارند؛ ولی با همین قدمت کم توانسته اند جزو بهترین ها محسوب شوند و دلیل آن هم چیزی نیست جز زیبایی و ظرافت این بافته‌ها که در بین فرش های ماشینی حرف اول را می‌زند و تولید این بافته‌ها سبب شده تا تفاوت زیاد بین فرش های ماشینی با قالی های دستباف کم شود.

تا قبل از تولید فرش های 1500 شانه پیاده سازی طرح‌ها و نگاره‌های ایرانی با الگوهای پیچیده و شاخه‌های در هم تنیده که از ویژگی های طرح های اصیل ایرانی است، فقط روی قالی های دستباف میسر بود؛ تا اینکه فرش های ریز بافت 1500 شانه توانستند زیبایی طرح‌های ایرانی را به طرز ماهرانه‌ای نشان دهند و طرح‌های اصیل ایرانی که انعکاس دهنده هنر ایرانی بود، نسل به نسل منتقل شد و در دل دکوراسیون‌های امروزی و معاصر نفوذ کرد.

طرح‌ها و نگاره‌های قالی های دستباف آینه تمام نمای فرهنگ و اصالت ایرانی است و این طرح‌ها و نقشه‌ها نماد و تبلوری از نبوغ و هنر ایرانی است که با هنر طراحان و مهندسان ایرانی در طرح های فرش 1500 شانه به درجه ای از کمال رسیده اند.

طرح های فرش 1500 شانه در ظرافت، ریز نقشی و زیبایی حرف اول را می زنند. ریزبافت ترین نقشه‌های ختایی در ترنج و لچک، پیچش ساقه‌ها همراه با گل و بوته‌ها در طرح افشان، قاب‌های منظم و چیده شده با نگاره‌های متفاوت ظریف در طرح خشتی، ریزترین بندهای ختایی در طرح‌های اسلیمی، بته‌های سرکج با ظریف‌ترین حالت ممکن در طرح بته جقه و… از زیبایی‌های طرح‌های اصیل فرش 1500 شانه است و زیبایی سحرانگیز همین طرح‌هاست که توانسته است والاترین جایگاه را در میان فرش های ماشینی پیدا کند.

دخل و تصرف در طرح های سنتی قالی های دستباف و ارائه این طرح‌ها به جدیدترین حالت ممکن به صورت فرش 1500 شانه توانست علاقه قشر جوانان را به طرح های کلاسیک و سنتی بیشتر کند و بدین صورت طرح های کلاسیک و سنتی در دکوراسیون‌های مدرنیته امروزی قرار بگیرد و زیبایی خلق کند و این هست قدرت بی‌نظیر فرش های 1500 شانه که طراحان زبر دست، طرح‌های اصیل را با تلفیقی از طرح‌های مدرن با رنگ زمینه خنثی برای دکوراسیون‌های امروزی مناسب کرده اند.

ظرافت فرش های 1500 شانه که از ظرافت قالی‌های دستباف کمتر نیست حاصل سخت کوشی و ایده‌پردازی ایرانیان و تبلور تکنولوژی است که خریداران مجذوب ظرافت آن‌ها می‌شوند.

55 3

چطور فرش 1500 شانه و 1200 شانه باکیفیت را خریداری کنیم؟

درست است که زیبایی و ظرافت فرش 1500 شانه و 1200 شانه برای ایرانیان حرف اول را می‌زند؛ ولی این تنها معیار نیست و کیفیت بالا و قیمت فرش نیز بدون تعارف برای خریداران مهم است.

این فرش های ماشینی با مرغوب‌ترین الیاف و با دستگاه HCIx2 در کارخانه فرش ساویز بافت تولید می‌شوند و اصالت واقعی و کیفیت بالا از مشخصات این محصولات است.

صنعت فرش نساجی کاشان جزو بهترین‌ها بوده است و حضور تکنولوژی در این صنعت منجر به تولید برترین فرش های ماشینی شده است. برترین کارخانه‌های تولیدی در کاشان مشغول فعالیت هستند و محصولاتی با طرح‌های زیباتر از طرح‌های قالی های دستباف روانه بازار کرده‌اند.

فروشگاه فرش ساویز بافت که زیر نظر کارخانه اداره می‌شوند کلکسیونی از محصولات ماشینی است و افراد بر اساس بودجه و نیاز خود می‌توانند این فرش های ماشینی را انتخاب و خرید فرش مورد نظر خود را انجام دهند.

خرید فرش از کارخانه فرش ساویز https://www.savizbaft.com بافت می‌تواند به صورت حضوری یا اینترنتی باشد و از آنجایی که فروش مستقیم و بدون واسطه برای تعدیل قیمت از اهداف این شرکت است، قیمت فرش در این مرکز به قیمت عمده و تولیدی است و تمامی محصولات با ضمانت نامه و گارانتی به فروش می‌رسند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.