خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۴۱۵۱

هزینه فنس دور باغ؛ محاسبه قیمت، قوانین و راهنمای جامع

هزینه فنس دور باغ؛ محاسبه قیمت، قوانین و راهنمای جامع

آیا می‌دانید هزینه فنس دور باغ چقدر است؟ کشیدن دیوار، نرده و یا فنس دور اراضی از جمله رایج‌ترین روش‌ها جهت تعیین محدوده و جلوگیری از ورود و خروج موجودات زنده به آن است. با این حال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از فنس برای حصارکشی استفاده کنند. قیمت فنس کشی دور باغ نسبت به روش‌های دیگر مقرون به صرفه تر است، شاید دلیل محبوبیت این روش همین مورد باشد!

قیمت فنس کشی باغ شامل هزینه‌های اصلی نظیر خرید فنس، پایه فنس و سایر تجهیزات مورد نیاز می‌باشد. جهت اطلاع دقیق از قیمت انواع فنس باغی می‌توانید به صفحه فنس فولاد توفیقی در این سایت مراجعه بفرمایید که نشانی آن را در قسمت زیر آورده ایم.

به موارد گفته شده باید هزینه‌های جانبی همچون دستمزد نصب یا همان اجرای فنس را هم اضافه کنید. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره هزینه فنس کشی دور باغ ارائه خواهیم کرد.

هزینه اجرای فنس دور باغ و زمین؛ بررسی قیمت تجهیزات

زمانی که صحبت از هزینه فنس دور باغ به میان کشیده می‌شود، بسیاری از افراد تنها به قیمت خود فنس توجه می‌کنند. این طرز تفکر کاملا اشتباه است! چرا که فنس کشی به تجهیزات زیادی نیاز دارد. برای اینکه شما فنس را به دور محوطه نصب کنید، باید در مسافت‌های مناسب پایه فنس بارگذاری کنید. پایه‌ فنس‌ها به کمک بتن یا سیمان روی زمین نصب می‌شوند. از طرفی جهت نصب فنس روی پایه فنس، باید از سیم مفتول کمک بگیرید.

کاملا واضح است قیمت فنس کشی باغ تنها به قیمت فنس وابسته نیست. اجازه دهید از جهت آشنایی با قیمت تجهیزات اصلی مورد نیاز جهت فنس کشی، قیمت برخی از محصولات پرفروش برای اجرای فنس را بررسی کنیم:

جدول قیمت فنس در بازار

103

مشخصات فنس دور باغ

فنس‌ها در انواع و اقسام مختلفی به فروش می‌رسند. شما می‌توانید فنس‌ها را در جنس، ابعاد، سایزهای چشمه و حتی ارتفاع متفاوت خریداری کنید. منتهی تغییر در هر پارامتر به تنهایی می‌تواند قیمت فنس کشی باغ را دستخوش تغییر کند. برای مثال اگر ارتفاع فنس دو برابر شود، هزینه نهایی فنس کشی هم تقریبا دو برابر خواهد شد.

مشخصات فنی فنس استاندارد عبارت است از:

36

  • جنس فنس: گالوانیزه، pvc، آهن سیاه
  • ضخامت مفتول: 2 الی 4 میل
  • ابعاد چشمه: 5 الی 8 سانت
  • ارتفاع فنس: 1 الی 3 متر

عوامل تاثیر گذار در قیمت فنس کشی دور باغ و زمین

تا به اینجا مهمترین پارامترهای تعیین کننده هزینه فنس دور باغ یعنی فنس، پایه فنس و سیم مفتول را بررسی کنیم. اما شما از زمان خرید تا اجرای فنس کشی هزینه‌های زیادی را باید در نظر بگیرید. در این بخش عوامل موثر بر قیمت توری فنس دور باغ را بررسی خواهیم کرد:

ابعاد فنس و پایه فنس؛ عامل موثر بر قیمت فنس دور باغ

با تغییر ابعاد فنس، قیمت فنس کشی تغییر می‌کند. به عنوان مثال اگر ارتفاع فنس کشی بیشتر شود، اگر ابعاد چشمه کاهش پیدا کند یا اگر ضخامت مفتول فنس افزایش یابد، امنیت منطقه بیشتر خواهد شد، اما همین تغییر به ظاهر ساده، قیمت نهایی اجرای فنس را افزایش می‌دهد. به تبع ابعاد پایه فنس نیز می‌تواند قیمت پروژه را افزایش یا کاهش دهد.

مصالح مورد نیاز؛ معیار هم در تعیین هزینه فنس دور باغ

همانطور که قبلا گفتیم، شما برای کشیدن فنس نیاز به مصالح و ابزارهای جانبی دارید. جهت کاشت پایه فنس باید از سیمان یا بتن استفاده کنید. همچنین جهت اتصال فنس به پایه نیاز به ابزاری نظیر گاز انبر خواهید داشت. هزینه خرید این مصالح و ابزارها را نیز باید در محاسبات خود برآورد کنید.

متراژ محدوده؛ مهمترین عامل قیمت فنس کشی باغ

احتمالا این مورد را خودتان حدس زده باشید! طبیعتا هرچه مساحت بیشتری برای فنس کشی انتخاب کرده باشید، باید هزینه بیشتری هم برای آن بپردازید. به عنوان مثال فنس کشی برای یک زمین 1000 متری از فنس کشی برای زمین 2000 متری ارزانتر است. البته این مورد تنها زمانی صادق است که سایر معیارها نظیر ابعاد فنس ثابت باشد.

دستمزد نصب؛ پارامتری مهم در قیمت فنس کشی

از آنجا که نصب فنس نیاز به تخصص دارد، بنابراین شما برای نصب فنس دور زمین نیاز به نیروی متبحر خواهید داشت. بنابراین باید دستمزدی هم به نیروی مورد نیاز جهت بارگذاری فنس بپردازید. در حال حاضر در بازار افراد برای نصب هر متر فنس دستمزدی معادل 20 الی 50 هزار تومان دریافت می‌کنند. ناگفته نماند این دستمزد می‌تواند با توجه به عوامل دیگر کم یا زیاد شود.

محاسبه قیمت اجرای توری فنس دور باغ

با توجه به نکات گفته شد، اکنون شما اطلاعات خوبی از برآورد هزینه فنس دور باغ در اختیار دارید. منتهی برای بسیاری از افراد دادن یک جواب سر راست می‌تواند بهتر از جزئیات بیش از حد باشد. چرا که بسیاری از افراد فارغ از جزئیات ریز و درشت قصد دارند تا قیمت فنس کشی دور باغ خود را به سرعت محاسبه کنند.

در حال حاضر قیمت اجرای فنس به ازای هر متر زمین بدون مصالح چیزی حدود 50 هزار تومان است. همچنین اگر بخواهید خرید مصالح و تجهیزات مورد نیاز را هم در نظر بگیرید، باید بدانید هر متر فنس کشی حدودا از 250 هزار تومان به بالا برایتان آب می‌خورد. در واقع کف قیمت فنس کشی با مصالح و تجهیزات ساده 250 هزار تومان به ازای هر متر است.

قیمت فنس + قسمت پایه فنس + قیمت سیم مفتول + قیمت مصالح + دستمزد نصب = قیمت نصب فنس

قوانین اجرای فنس دور باغ یا زمین

حالا که اطلاعات بیشتری از قیمت فنس دور باغ عایدتان شده است، شاید بهتر باشد با مراحل و قوانین اجرای فنس نیز آشنا شویم. برای کشیدن فنس دور باغ باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

37

  1. تعیین متراژ مورد نیاز برای فنس کشی
  2. تعیین جایگاه پایه فنس در مکان‌های مناسب
  3. سفارش فنس و پایه فنس بر حسب سلیقه و شرایط جوی
  4. حفر سوراخ جهت کاشت پایه ها
  5. اجرای پایه فنس و تثبیت آن با سیمان یا بتن
  6. اتصال توری فنس به پایه‌ها به واسطه سیم مفتول

آیا استفاده از فنس توری برای دور باغ به صرفه است؟

همانطور که گفته شد، شما می‌توانید جهت حصار کشی محدوده مدنظر از دیوار، نرده یا مثلا درخت استفاده کنید. اما هر کدام از این روش‌ها علاوه بر معایبی که دارند، مشکلات زیادی به همراه دارند. برای مثال چیدن دیوار بودجه زیادی می‌طلبد. کاشت درخت هم علاوه بر زمانبر بودن، امنیت مناسبی ندارد. در این میان استفاده از فنس به دلیل امنیت و هزینه آن بسیار معقول تر به نظر می‌رسد.

هزینه فنس دور باغ بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر روش‌ها می‌باشد. با این حال اگر می‌خواهید باز هم در فنس کشی صرفه جویی کنید، می‌توانید فنس و سایر تجهیزات مورد نیاز فنس کشی را از به صورت مستقیم از کارخانه فولاد توفیقی بخرید. این کارخانه علاوه بر محصولات باکیفیت قیمت بسیار ایده آلی دارد. برای مثال کافی است به صفحه قیمت پایه فنس فولاد توفیقی مراجعه کنید تا از قیمت پایین محصولاتش مطلع شوید! از طرفی فولاد توفیقی امتیازات زیادی دارد. یادم می‌آید در یکی از وبسایت‌های معتبر یکی از مشتریان این فروشگاه گفته بود جهت خرید 10 هزار متر فنس تخفیف ویژه‌ای دریافت کرده بود. در نهایت علاوه بر پایین بودن قیمت فنس کشی باغ، به نظر می‌رسد خرید فنس و سایر تجهیزات فنس کشی از صنایع فولاد توفیقی قیمت نهایی پروژه را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. در نهایت امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.