فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۴۳۳۴

همه چیز درباره قیمت ورق برنجی؛ قیمت ورق برنجی پامنار را از کجا بگیریم؟

همه چیز درباره قیمت ورق برنجی؛ قیمت ورق برنجی پامنار را از کجا بگیریم؟

ورق برنجی یکی از محصولات برنجی جذاب و کاربردی در صنعت فلزکاری است که از آلیاژ برنج (ترکیب مس و روی) ساخته می‌شود. این محصول با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلز برنج هم کاربرد زیبایی و زینتی دارد و هم کاربرهای صنعتی و در مواردی که نیاز به مقاومت بالا هست نیز استفاده می شود.

در ایران ورق برنجی همراه با کلمه پامنار شنیده می شود و دلیل اصلی آن مرکز فروش فلزات بودن پامنار است. پس اگر ورق برنجی پامنار شنیدید، منظور قیمت ورق در مرکز خرید و فروش آن در تهران است.

ورق برنجی باهنر کرمان؛ از کجا ورق برنجی باهنر بخریم؟

یکی از تولید کنندگان اصلی ورق برنجی در کشور شرکت باهنر کرمان است. ورق برنجی باهنر و به طور کلی آلیاژ برنج در بسیاری از صنایع مختلف کاربرد دارد. نکته قابل توجه در رابطه با ورق برنجی باهنر آن است که می توان با تغییر در میزان ترکیبات آن که شامل مس و روی است، ورق های برنجی متناسب با نیاز صنایع مختلف تولید نمود. آلیاژ برنج را همچنین می‌توان با اضافه کردن عنصرهای دیگر به جز مس و روی مانند آلومینیوم، آرسنیک و سایر فلزات دیگر، محصولات متنوع با کاربرد های مختلف و متنوع تولید کرد.

ورق برنج باهنر در چه ابعاد و ضخامت هایی موجود می باشد؟ این ورق ها از ضخامت 0.3 تا 6 میلی متر دارای عرض 660-600 میلی متر و طول 2000-700 میلی متر، از ضخامت 18-8 میلی متر دارای عرض 660 و طول 4000-500 میلی متر و ضخامت 100-18 میلی متر دارای عرض 660 و طول 7000-1000 می باشند.

قیمت این نوع ورق به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که اصلی ترین آن قیمت لحظه ای جهانی این فلز است. بهتر است بدانیم ورق برنجی مثل مس جزو فلزات گرانبها به حساب می آید.

نکته خواندنی: ورق برنجی با کلمات باهنر و رحیمی زیاد شنیده می شود و معنای آن ها شرکت باهنر و بازارفلز رحیمی است که مرجع قیمت این ورق هستند. برای خرید ورق برنجی باهنر رحیمی می توانید با بازارفلز رحیمی تماس بگیرید.

200

ورق برنجی چیست و ضخامت های مختلف آن چقدر است؟

ورق برنجی یک قطعه فلزی صاف و نازک است که عمدتاً از فلز برنج ساخته شده است که آلیاژی از مس و روی است. برنج به دلیل خواص مطلوبی که دارد مانند دوام، چکش خواری و مقاومت در برابر خوردگی، آلیاژی محبوب است. معمولاً در کاربردهای مختلفی از جمله اهداف تزئینی، اجزای الکتریکی، آلات موسیقی، معماری و صنایع دستی استفاده می شود.

ورق ساخته شده از برنج از پرکاربردترین ورق های فلزی است که چون آلیاژ است می تواند طیف رنگی داشته باشد، اگر میزان مس بیشتر بوده ورق برنجی به رنگ طلایی، و اگر میزان روی بیشتر باشد به رنگ نقره ‌ای خواهد بود.  ورق برنجی خاصیت مغناطیسی ندارد و این خاصیت فلز برنج است. این ویژگی فلز برنج باعث شده برای جداسازی برای بازیافت، از آهنربا استفاده شود که خیلی از فلزات دیگر که خواص مغناطیسی دارند، از فلز برنج جدا می شود.

در بیشتر فروشگاه‌های خرید و فروش فلزات، انواع آلیاژ برنج و مس به ضخامت 1 تا 5.2 میلیمتر، با عرض های مختلف و به شکل کویل یا برش خورده آماده می شوند. در قیمت ورق برنجی ، عواملی مانند قیمت روی، مس و ضخامت آن اثر می گذارد. هر قدر مقدار مس آنها بیشتر باشد قیمت آنها نیز بیشتر می شود. علاوه بر قیمت که بستگی به مس بکار رفته در آن دارد، سختی ورق ساخته شده نیز بر اساس همین میزان مس آن است. از نظر سختی 3 نوع ورق برنجی داریم:

  • ورق برنجی فنری یا سخت
  • ورق برنجی نرم
  • ورق برنج نیمه سخت

قیمت ورق برنجی چطور تعیین می شود و به چه عواملی بستگی دارد؟

ورق برنجی مثل سایر فلزات گرانبها تابع قیمت جهانی آن است. اگر قیمت مس را بخواهید اول باید قیمت جهانی آن را ببینید، اگر قیمت طلا را بخواهید اول باید قیمت انس جهانی را بدانید، فلز برنج نیز به همین شکل است.

عوامل مختلفی همچون قیمت جهانی مواد اولیه همچون مس و روی، نوسانات بازار ارز، برند کارخانه تولید کننده(مثلا ورق برنجی باهنر کرمان)، هزینه‌های حمل و نقل و غیره بر قیمت تمام شده فلز برنج و طبیعتا ورق برنجی اثرگذار است.  همچنین قیمت فلز برنج با تغییر میزان مس بکار رفته در آن تغییر می کند، هر چه مس بیشتر باشد، قیمت ورق برنجی بیشتر می شود.

ورق برنجی از کجا بخرم؟ خرید اینترنتی ورق برنجی یا خرید حضوری؟

خرید ورق برنجی را می توانید بصورت حضوری و یا اینترنتی بخرید. قبل از مراجعه به وبسایت ها یا مراجعه حضوری، هدف خود از ورقی که می خواهید بخرید را مشخص کنید و بدانید چه نوعی از آن را می خواهید، ورق برنج برای کارهای هنری با ورق برنج برای کارهای صنعتی و یا تزئیناتی قیمت و ضخامت متفاوتی دارد.  قیمت ها را از چندین منبع بگیرید و مقایسه کنید و در نهایت تصمیم خود برای خرید را بگیرید. خرید اینترنتی ورق برنج آسان تر است اما می توانید حضوری نیز آن را تهیه کنید. راه های خرید ورق برنجی را می توان بصورت زیر خلاصه کرد:

  1. خرید اینترنتی ورق برنجی؛ از فروشگاه بازارفلز رحیمی می توانید ورق برنجی باهنر پامنار خرید کنید.
  2. خرید حضوری از فروشگاه های فلزات؛ برای مثال در تهران پامنار مرکز خرید این نوع فلزات است.

کاربردهای ورق برنجی باهنر در زندگی روزمره

صنایع دکوراسیون: ورق برنجی به خاطر زیبایی و براقیت بالای خود در طراحی داخلی، تزئینات معماری، و اجناس دکوراتیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق‌ها معمولاً برای ساخت تابلوهای دیواری، مبلمان، و وسایل تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 صنایع خودروسازی: ورق برنجی در صنعت خودروسازی برای تزئین داخلی و اجزاء ظاهری خودروها استفاده می‌شود. این ورق‌ها به طراحی داخلی افزوده می شوند و ظاهری لوکس و شیک ایجاد می‌کنند.

تجهیزات آشپزخانه: ورق برنجی به عنوان یک ماده مقاوم در برابر زنگ زدگی برای تولید سینک‌ها، مخازن نوشیدنی، و سایر تجهیزات آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایع دریایی: برنج به دلیل مقاومت در برابر آب شور و زنگ زدگی، در ساخت تجهیزات و وسایل دریایی نظیر کشتی‌ها و قایق‌ها استفاده می‌شود.

صنایع دستی و هنری: از ورق های برنجی می توان برای ساخت جواهرات، مجسمه سازی و پروژه های هنری ترکیبی استفاده کرد. در دسترس بودن ضخامت ها و پرداخت های مختلف طیف وسیعی از استفاده از این ورق فلزی را آسان کرده است.

ویژگی های فلز برنج و ورق برنج:

  • دوام بالا: ورق های برنجی به دلیل دوام خود شناخته می شوند و آنها را برای کاربردهایی که نیاز به عملکرد طولانی مدت دارند مناسب می کند.
  • چکش خواری: چکش خواری برنج امکان شکل دهی آسان را فراهم می کند و طرح های پیچیده را امکان پذیر می کند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: مقاومت برنج در برابر خوردگی ویژگی خوبی است که سازه ها و اجزای ساخته شده از ورق های برنجی دست نخورده باقی می مانند و از نظر بصری در طول زمان تغییر نکنند.

از کجا قیمت روز ورق برنجی را بگیریم؟

قیمت ورق برنجی را می توانید از سایت های مرجع جهانی فلزات و یا مرجع های قیمت محصولات برنج در ایران مثل بازارفلز رحیمی ببینید.

لیست ورق های برنجی در ضخامت های مختلف بصورت روزانه و در وزن کیلوگرم اعلام می شود. برای مثال در سایت بازارفلز قیمت ورق برنجی را می توان بصورت جدول زیر دید.

22

قیمت این ورق وابسته به قیمت ارز است و اگر روزی قیمت ارز نوسان داشته باشد، قیمت این فلز نیز نوسان دارد و بصورت لحظه ای و دقیقه ای بیان می شود. و در روزهای آرام بازار ارز، بصورت روزانه تعیین می شود. می توانید با تماس با بازارفلز رحیمی قیمت روز ورق برنجی پامنار را بگیرد  و یا با مراجعه به صفحه قیمت ورق برنجی وبسایت بازارفلز، از آن مطلع شوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.