فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۴۴۳۷

قیمت نبشی آریان فولاد و عوامل موثر بر آن

قیمت نبشی آریان فولاد و عوامل موثر بر آن

آریان فولاد، یکی از باکیفیت‌ترین نوع نبشی‌های موجود در بازار ایران را تولید کرده و صنایع گوناگون از آن در پیش‌برد پروژه‌هایشان بهره می‌گیرند؛ به همین دلیل قیمت نهایی این کالا برای فعالان این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

آریان فولاد، یکی از باکیفیت‌ترین نوع نبشی‌های موجود در بازار ایران را تولید کرده و صنایع گوناگون از آن در پیش‌برد پروژه‌هایشان بهره می‌گیرند؛ به همین دلیل قیمت نهایی این کالا برای فعالان این حوزه بسیار حائز اهمیت است. قیمت این قطعات تولید شده تحت تاثیر عوامل متعددی چون نوسانات ارزی، جنس و مواد اولیه بوده که ما در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده و قیمت نهایی این قطعات فولادی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عوامل تعیین کننده قیمت نبشی آریان فولاد چیست؟

عواملی چون ضخامت، اندازه بال‌ها و طول قطعات تولید شده در کارخانه، اندازه‌گیری شده و پس از محاسبه قیمت، هزینه نهایی آن اعلام و محصولات به بازار عرضه می‌گردد. این قطعات در کارخانه آریان فولاد با ضخامت‌هایی در بازه 3 تا 20 میلی‌متر در بال مساوی و بال نامساوی تولید می‌شوند و عوامل بالا می‌تواند به طور مستقیم بر وزن و مقاومت آن‌ها اثر بگذارد. در ادامه به مقایسه قیمت این قطعات در سایزهای مختلف خواهیم پرداخت و عوامل تاثیرگذار در نوسانات قیمت نبشی آریان فولاد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قیمت نبشی‌های آریان فولاد در سایزهای مختلف چگونه است؟

در ادامه قیمت سایزهای مختلف این قطعات با یکدیگر مقایسه شده و پیوان که یکی از بزرگ‌ترین تامین کنندگان قطعات و ورق‌های فولادی به شمار می‌رود، هزینه نهایی و لحظه‌ای این محصول را در وبسایت خود قرار داده است؛ شما با مراجعه به این وب سایت می‌توانید از جزئیات این قطعات و قیمت روز آن آگاهی حاصل کنید.

سایز 3 نبشی آریان فولاد

این محصول با ضخامت 3 میلی‌متر و بال‌های مساوی به ابعاد 40×40 در طول 6 متر و با وزن واحد 11 کیلوگرم به بازار عرضه می‌شود. این قطعات به دلیل ضخامت کم‌ خود از مقاومت پایینی نیز برخورددار هستند و قیمت آن‌ها نیز به دلیل وزن کم‌شان نسبت به سایر سایزهای تولید شده در این کارخانه کمتر است.

سایز 8 نبشی آریان فولاد

یکی از سایزهای پرکاربرد این قطعات، سایز 8 آن بوده که با ضخامت 8 میلی‌متر با اندازه بال مساوی 80×80 و با طول‌های 6 و 12 متر برای فروش در بازار عرضه می‌شود. وزن این قطعات برای طول 6 متر، 58 کیلوگرم است و با احتساب مواردی چون ضخامت، جنس و ابعاد آن، می‌توان قیمت نهایی این محصول را محاسبه کرد.

سایز 10 نبشی آریان فولاد

این سایز یکی دیگر از قطعات ساختمانی بسیار پرکاربرد آریان فولاد به شمار می‌رود. که اغلب با اندازه بال مساوی 100×100 و با طول‌های 6 و 12 متر با وزن 90 کیلوگرم تولید می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت هر کیلوگرم آن در سایز 10 با طول 6 متر بسته به جنس فولادی که برای ساخت آن استفاده شده است، متفاوت خواهد بود.

چه عواملی بر قیمت نبشی‌های آریان فولاد اثر گذار است؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر قیمت نهایی انواع این قطعات فولادی تاثیر می‌گذارند. در ادامه به تعدادی از عوامل موجود که منجر به افزایش یا کاهش قیمت نبشی می‌شوند اشاره خواهیم کرد:

●تورم جهانی

لازم به ذکر است که ایران یکی از صادرکنندگان این محصول به شمار می‌رود و این موضوع باعث شده تا تورم جهانی تاثیر قابل توجهی بر قیمت نهایی قطعات صادراتی و وارداتی داشته باشد.

●قیمت مواد اولیه

مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این قطعات متفاوت از یک‌دیگر هستند. هرگاه قیمت مواد اولیه تشکیل دهنده این محصولات تغییر کند، قیمت نهایی آن‌ها نیز با تغییراتی مواجه خواهد شد. زمانی که قیمت فولاد در حال افزایش است، تولیدکنندگان باید هزینه بیشتری برای تهیه آن پرداخت کنند و به همین دلیل قیمت نهایی محصولات با یک افزایش کوچک همراه است.

●هزینه‌های حمل و نقل

عامل دیگری که به صورت مستقیم بر قیمت نهایی قطعات تاثیر می‌گذارد، هزینه حمل و نقل است. در اکثر موارد این مقاطع به حجم زیادی توسط مصرف‌کنندگان خریداری می‌شوند و به همین دلیل با استفاده از کامیون‌ها و کشتی‌های بزرگ به جاهای مختلف منتقل خواهند شد. این کامیون‌ها و کشتی‌ها نیز به سوخت زیادی نیاز دارند که این موضوع منجر به افزایش هزینه حمل و نقل و در نتیجه بالاتر رفتن قیمت این قطعات خواهد شد.

●عرضه و تقاضا

تقاضا و عرضه باعث می‌شوند که در بازه‌های زمانی مختلف، این محصولات با نوسانات قیمت رو به رو شوند. با افزایش عرضه، قیمت محصول کاهش می‌یابد و با کاهش عرضه، قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر عرضه، تقاضای خرید در بازار نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی این قطعات دارد. به طور معمول در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان به دلیل کاهش فعالیت‌های ساخت و ساز، تقاضای خرید این محصولات کاهش یافته و این خود سبب کاهش قیمت آن خواهد شد.

●نوسانات قیمت ارز

بسیار واضح است که اغلب محصولات موجود در بازار با افزایش نرخ دلار، نوسانات قیمت‌ نامنظمی را تجربه کرده و هزینه آن‌ها نیز افزایش یافته است.

●قیمت نفت

کاهش قیمت نفت می‌تواند رشد اقتصادی کشور را به خطر انداخته و افزایش آن، به رشد اقتصادی کمک می‌کند. بنابراین هنگامی که اقتصاد کشور در حال رکود است، میزان تقاضای خرید این قطعات فولادی نیز کاهش می‌یابد و این باعث تغییر در روند قیمت آن خواهد شد.

●روش‌های تولید

این قطعات به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند و تولیدکنندگان می‌توانند از روش‌های متفاوتی برای این کار استفاده کنند. بنابراین هر یک از این روش‌ها از نظر نوع و تعداد تجهیزات، سرعت تولید، مصرف نیرو و انرژی، کیفیت خروجی و موارد دیگر با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل اگر تغییری در روند هر یک از این روش‌ها رخ دهد، قابلیت تغییر قیمت این قطعات فولادی نیز وجود دارد.

66

سخن آخر

در این مطلب به طور کامل و دقیق، عوامل تاثیرگذار بر قیمت این قطعات را مورد بررسی قرار داده‌ایم. لازم به ذکر است که موارد فوق تنها بخشی از عوامل تاثیر گذار بر روند کاهش و یا افزایش قیمت انواع نبشی بوده‌اند. برای دریافت اطلاعات دقیق و قیمت روز انواع محصولات فولادی، می‌توانید به وبسایت پیوان مراجعه، با کارشناسان ما در واحد فروش مشورت کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.