فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۶۰۱۳

صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین با سود ۲۹.۳ درصد، پیشتاز در سودآوری

صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین با سود ۲۹.۳ درصد، پیشتاز در سودآوری

سود صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین، به ۲۶ درصد سود روزشمار معادل ۲۹.۳ درصد سود موثر سالیانه افزایش یافت؛ این میزان سود، در بین صندوق‌های درآمد ثابت بازار بالاترین بازدهی به‌شمار می‌رود.

شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ با مدیریت حرفه‌ای، صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین را به یکی از بهترین گزینه‌های کسب سود ثابت و بدون ریسک در بازار تبدیل کرده است. این صندوق، علی‌رغم پرداخت سود موثر سالانه ۲۹.۳ درصد، با داشتن بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان ذخیره ارزش سهام، جزو صندوق‌هایی است که بالاترین ذخیره سود را دارند؛ ذخیره سهام در سنوات آتی و در روزهای بد بازار، تضمین‎‌کننده پایداری سود شما خواهد بود.

معرفی صندوق با درآمد ثابت بانک ایران زمین

صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین از نوع صندوق‌های درآمد ثابت صدور و ابطالی و با تقسیم سود ماهانه است که تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ از بهمن ماه ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در دی ماه سال جاری با پرداخت سود ۲۹.۳ درصد (موثر سالانه)، برای چهارمین بار در یک سال گذشته سود خود را افزایش داد.

61

 این صندوق با بیش از ۸۸ هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت، جزو یکی از بزرگترین صندوق‌های درآمد ثابت در ایران محسوب می‌شود. ترکیب دارایی‌ صندوق ایران زمین به این صورت است که درصد بالایی از دارایی‌های آن (حداقل ۸۵ درصد) صرف سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون ریسک مانند اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی می‌شود؛ پرتفوی صندوق به‌گونه‌ای چیده‌ شده که قیمت واحدهای آن نوسان زیادی نداشته باشد و همیشه در جهت مثبت و افزایشی حرکت کند. 

62

مزایای سرمایه گذاری در صندوق ایران زمین

این صندوق با توجه به مدیریت حرفه‌ای دارایی و عملکرد قابل قبولی که طی ۱۲ سال فعالیت در بازار داشته، به یکی از صندوق‌های محبوب بین سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. در ادامه به برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت اشاره کرده‌ایم:

  • بازدهی بیشتر نسبت به سپرده بانکی

با توجه به ترکیب دارایی صندوق، این امکان وجود دارد که مدیر صندوق با چینش بهینه سبد دارایی، احتمال ضرر را کاهش و سود بالاتری را نسبت به سپرده بانکی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کند.

  •  سود روزشمار و بدون نرخ شکست

سود در صندوق درآمد ثابت به‌صورت روزشمار محاسبه می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند حتی با سرمایه‌گذاری ۱۰ روزه و کمتر نیز سود خود را بدون پرداخت جریمه و نرخ شکست دریافت کنند؛ این درحالی است که سود سپرده‌های بانکی به‌صورت ماه‌شمار محاسبه و براساس کمترین مانده‌حساب در ماه، به سپرده‌گذار پرداخت می‌شود.

  • سرمایه‌گذاری با سود پایدار 

۱۵ درصد دارایی تحت مدیریت (AUM) این صندوق به‌عنوان ذخیره ارزش سهام در نظر گرفته شده که این امر موجب افزایش ثبات و پایداری سود پرداختی می‌شود؛ این موضوع به سرمایه‌گذاران این اطمینان می‌دهد که صندوق در هر شرایطی می‌تواند از محل ذخیره ارزش سهام، سود و تعهدات خود به دارندگان واحدهای عادی را پرداخت کند.

  • امکان سرمایه‌گذاری مجدد به‌صورت اتوماتیک

در صندوق ایران زمین تقسیم سود به‌صورت ماهانه انجام می‌شود اما سرمایه‎گذاران می‌توانند در پروفایل خود گزینه "مجوز صدور از محل تقسیم سود" را فعال کنند تا سود آنها به‌صورت مرکب و با نرخ ۲۹.۳ درصد محاسبه شود؛ در سود مرکب یا سود موثر، سودها جمع می‌شوند و در دوره بعدی علاوه بر اصل سرمایه به سودها نیز مجدد سود تعلق می‌گیرد. این نحوه محاسبه سود، عاملی است که جذابیت و بازدهی صندوق را افزایش می‌دهد اما اگر تمایل داشته باشند به صورت ماهانه سود خود را دریافت کنند، سود آنها به‌صورت روزشمار یعنی ۲۶ درصد محاسبه خواهد شد.

 سرمایه‌گذاری با هر مبلغی

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این صندوق ۱۰۰ هزار تومان است که معادل یک واحد صندوق است.

 سود معاف از مالیات، نقدشوندگی بالا، امکان وثیقه نمودن واحدهای سرمایه‌گذاری و فعالیت صندوق در روزهای پنجشنبه از دیگر مزایای صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین هستند.

سرمایه‌گذاری در این صندوق برای چه کسانی مناسب است؟

ماهیت بدون ریسک این صندوق در کنار بازدهی بالاتر نسبت به سپرده بانکی، سبب شده که این صندوق یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای افراد ریسک‌گریز باشد؛ این گروه از سرمایه‌گذاران تحمل ریسک بالایی ندارند و تمایل دارند با کمترین ریسک، بازدهی معقولی را به دست بیاورند. 

همچنین، افرادی که همواره درصدی از منابع مالی خود را صرف سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی می‌کنند، لازم است با تخصیص درصدی از منابع مالی خود به دارایی‌های کم‌ریسک مانند صندوق‌های درآمد ثابت، اصل حفظ تنوع را رعایت کنند.

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت بانک ایران زمین

در حال حاضر از دو روش می‌توان اقدام به سرمایه‌گذاری در این صندوق کرد: 

  • مراجعه به شعب بانک ایران زمین
  • مراجعه به سایت اختصاصی صندوق به نشانی izfund.ir 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.