فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۰۰۶۵۸

نقد و بررسی مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلای آب شده و سکه طلا

نقد و بررسی مزایا و معایب سرمایه گذاری در طلای آب شده و سکه طلا

خرید آنلاین طلای آب شده یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که افراد معمولا بین این راهکار و خرید سکه مردد می‌مانند. در این مقاله مزایا و معایب هرکدام را بررسی کردیم تا راحت‌تر به هدف خود برسید.

اگر کمی در زمینه سرمایه‌گذاری تحقیق کرده باشید احتمالا با روش‌هایی مانند خرید و فروش طلای آب شده آنلاین و سکه طلا مواجه شده‌اید. اما کدام یک از این 2 روش سودآوری بیشتری دارد؟ کدام امن‌تر بوده و می‌تواند ما را به هدفمان که سرمایه‌گذاری با بازدهی خوب است برساند؟

بازار طلا را می‌توان یکی از امن‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری دانست اما باید با روش‌هایی که پیش روی شما قرار می‌دهد آشنا شوید و‌ بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. در این‌ مقاله به بررسی مزایا و معایب خرید سکه و طلای آب‌شده پرداخته‌ایم تا تصمیم‌گیری برای شما آسان‌تر شود. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

مزایای خرید سکه طلا برای سرمایه گذاری

اگر بین خرید طلای آب شده آنلاین و سکه مردد مانده‌اید در این بخش می‌خواهیم به بررسی مزایای سکه بپردازیم تا با آگاهی کامل سرمایه خود را وارد این بازار کنید و بتوانید سود خوبی به‌دست بیاورید.

خرید سکه یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری است. افرادی که در سال‌های گذشته اقدام به خرید سکه کردند توانستند سود خوبی از این بازار به‌دست بیاوردند. البته درحا‌ل‌حاضر پیش از تهیه این فلز ارزشمند باید بازدهی چند ماه یا یک‌سال گذشته آن را بررسی کنید.

مزیت خرید سکه امنیت بالای آن است. در واقع امکان تقلب در سکه بسیار پایین بوده و شما می‌توانید با اطمینان بیشتری سرمایه خود را در این بخش از بازار طلا وارد کنید.

قیمت سکه به‌خصوص در چند سال اخیر همواره رو‌به‌رشد بود و حوادث مختلف معمولا روی نرخ آن تاثیر چندانی نداشتند. دراین‌خصوص باید گفت دولت خود می‌تواند قیمت آن را مشخص کند. پس لازم نیست نگرانی دراین‌رابطه داشته باشید. ازطرف‌دیگر این فلرز ارزشمند در مدل‌های مختلف تولید می‌شود و بازار خرید و فروش آن تا حدودی رونق دارد.

951

معایب خرید سکه طلا برای سرمایه‌ گذاری

با اینکه گفتیم بازار خرید و فروش سکه تا حدودی رونق دارد اما گاهی نیز به‌دلیل نوسان‌های قیمت و احتمال کاهش یا افزایش نرخ، این بازار با رکود مواجه می‌شود و افراد نمی‌توانند در زمانی کوتاه سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کنند.

سکه گاهی با حباب قیمت مواجه می‌شود و اگر در این شرایط برای سرمایه‌گذاری اقدام کنید نه‌تنها سودی به‌دست نمی‌آورید بلکه احتمالا با گذشت زمان دچار ضرر نیز خواهید شد.در واقع هنگامی که میزان تقاضا ازعرضه سکه بیشترشود در حالیکه این افزایش تقاضا به دلایل غیر منطقی و ناعادلانه ای ایجاد شده باشد، حباب رخ می دهد.

سکه قابل استفاده نیست و باید آن را در مکانی امن نگهداری کنید تا در زمان مناسب بتوانید بفروشید. در این شرایط احتمال سرقت آن نیز وجود دارد. ضمن اینکه هر شخص برای خرید سکه محدودیت دارد و معمولا مبلغ بالایی برای این نوع سرمایه‌گذاری لازم است.

مزایای خرید طلای آب شده  برای سرمایه گذاری

خرید و فروش طلای آب شده آنلاین از دیگر روش‌هایی بوده که در سال‌های اخیر بین سرمایه‌گذاران به محبوبیت رسیده است. مهم‌ترین دلیل این موضوع را می‌توان عدم نیاز به پرداخت مالیات و اجرت دانست.

خرید و فروش طلای آب شده می‌تواند در بلندمدت سود خوبی برای افراد به‌همراه داشته باشد اما زمانی که پس‌از گذشت مدتی کوتاه مجبور به فروش آن باشید نیز دچار ضرر نمی‌شوید. دلیل این موضوع همان عدم بهره‌مندی از مالیات و اجرت است.

قیمت طلای آب ‌شده معمولا با توجه به نرخ جهانی و نوسان قیمت ازر تغییر می‌کند و دستورات دولت نمی‌تواند خیلی روی قیمت آن تاثیر بگذارد. به همین دلیل افراد با اطمینان بیشتری می‌توانند این روش را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

معایب خرید طلای آب شده

اگر خرید و فروش طلای آب شده آنلاین را مد نظر دارید اولین اقدام شما باید پیدا کردن فروشنده‌ای معتبر باشد. در واقع میزان تقلب در این بازار زیاد است و احتمال دارد فلزی که به‌عنوان طلا خریداری می‌کنید خالص نباشد.

طلای آب ‌شده نگهداری سختی دارد و اگر بخواهید آن را در خانه قرار دهید احتمال سرقت آن افزایش پیدا می‌کند. پس باید مکانی امن برای نگهداری این فلز گران‌بها داشته باشید.

خرید طلای آب شده یک روش سرمایه‌گذاری بلندمدت است و نباید انتظار داشته باشید در مدتی کوتاه به رشد سرمایه شما منجر شود. اتفاق‌های مختلف در جهان و تغییر در نرخ طلا بر نوسان قیمت این فلز تاثیر زیادی دارند.

952

بازدهی سکه در سال 1402

یکی از راهکارهای مهم برای اطمینان از انتخاب خرید آنلاین طلای آب شده یا سکه بررسی میزان بازدهی این 2 بازار در طول سال یا ماه‌های اخیر است. درخصوص سکه باید گفت این فلز در ابتدای سال 1402 با قیمت 31میلیون و 601هزار تومان عرضه می‌شد.

این قیمت در آذرماه امسال به 29میلیون و 105هزار تومان رسید. البته درحال‌حاضر با قیمت حدودی 33میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. پس افرادی که در سال 1402 سکه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردند تاکنون سود خیلی زیادی نتوانستند کسب کنند.

البته این اتفاق به‌دلیل ثابت ماندن حدودی قیمت ارز در سال 1402 در بیشتر بازارها دیده شد. بااین‌حال اگر می‌خواهید راهکار دیگری انتخاب کنید که ضرر را تا حد زیادی کاهش دهد بهتر است از میزان بازدهی طلا نیز آگاه شوید.

بازدهی طلای آب شده در سال 1402

برای خرید آنلاین طلای آب شده باید قیمت روز این فلز را بررسی کنید تا اطلاعات لازم درخصوص میزان بازدهی آن را به‌دست بیاورید. با توجه به اینکه قیمت طلای آب‌شده بدون مالیات و اجرت ساخت محاسبه می شود نرخ آن با قیمتی که روی تابلو است تا حدودی یکسان خواهد بود.

نرخ طلای 18 عیار در ابتدای سال 1402 برابر با 2میلیون و 550هزار تومان بود. این قیمت در آذرماه امسال به 2 میلیون و 454هزارتومان رسید. در واقع تا این زمان سودی نصیب خریداران طلا نشد.

در اسفند ماه نیز طلای 18 عیار با نرخ 3میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. همان‌طور که اشاره شد خرید طلای آب‌شده برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت داشته باشند.

اگر بخواهیم درک درستی از این موضوع داشته باشیم لازم است قیمت طلای خام را در سال گذشته بررسی کنیم. دراین‌رابطه باید گفت نرخ هر گرم طلای 18 عیار در فروردین 1401 یک میلیون و 299هزارتومان بود.

با درنظرگرفتن این مورد باید گفت افرادی که در سال 1401 برای خرید طلای آب‌شده اقدام کردند توانستند در طول یک سال به سود 3 برابری دست پیدا کنند. اما بهترین روش خرید این فلز ارزشمند کدام است؟

 

بهترین روش خرید طلای آب شده

اگر می‌خواهید ریسک خرید طلا برای شما کاهش پیدا کند و با انتخاب این روش سرمایه‌گذاری تنها سود کسب کنید لازم است مرجعی معتبر پیدا کنید که در زمینه فروش طلای آب ‌شده اعتبار لازم را به‌دست آورده باشد.

دراین ‌خصوص می‌توان گفت سایت های آنلاینی مانند گلدیکا و بازر جزمعتبرترین مجموعه‌ هایی هستند که با عرضه طلای آب‌ شده  بدون هیچ‌گونه اجرت و مالیات مسیر خرید این فلز ارزشمند را کوتاه و آسان می‌کنند. از مهم ترین ویژگی هایی که سایت هایی مانند گلدیکا برای کاربران ایجاد کرده اند خرید و پس انداز با هر مبلغی حتی 50 هزار تومن هست .

جمع‌بندی

خرید آنلاین طلای آب شده و سکه 2 روش رایج برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا هستند که انتخاب بین آن‌ها نیاز به بررسی مزایا، معایب و میزان بازدهی هرکدام در طول مدت ‌زمانی مشخص دارد.

اگر سرمایه‌گذاری بلندمدتی می‌خواهید که با انتخاب آن لازم نباشد اجرت و مالیات پرداخت کنید طلای آب‌شده گزینه مناسب‌تری است. البته برای افزایش اعتبار این سرمایه‌گذاری باید در انتخاب فروشنده نیز دقت داشت. برای این منظور می‌توانید به سایت گلدیگا و یا دیگر سایت هایی که در بالا نام برده شد  مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.