خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۲۷۴

قیمت مصوب شکر در بازار چقدر است؟/ آخرین وضعیت واردات و تولید شکر

قیمت مصوب شکر در بازار چقدر است؟/ آخرین وضعیت واردات و تولید شکر

یک کارشناس کشاورزی گفت: قیمت کنونی شکر در بسته‌بندی‌های یک کیلویی برای مصرف کننده ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، غلامحسین بهمنی گفت: با توجه به فراوانی عرضه و روند مناسب واردات، التهابات بازار شکر کاهش یافته است.

او قیمت مصوب هر کیلو شکر با ارزش افزوده ۱۰ درصد در سامانه بازارگاه را ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی شکر در بسته‌بندی‌های یک کیلویی برای مصرف کننده ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است.

بهمنی درباره آخرین وضعیت واردات شکر گفت: بنا بر آمار در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۷۱ هزارتن شکر وارد کشور شده، هرچند بنابر آمار غیررسمی تا پایان خرداد ۴۰۰ هزارتن شکر وارد شده است.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر ادامه داد: بنابر آمار، سال گذشته یک میلیون و ۴۴۰ هزارتن شکر تولید شد که با احتساب کشت پاییزه، تعادل در بازار ایجاد شده است. برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید شکر به یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد.

او نیاز سالانه شکر را ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با احتساب تولید داخل، ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارتن کسری شکر در سال باید از طریق واردات تامین شود. کمااینکه سال گذشته ۷۲۶ هزارتن شکر وارد شد.

کارشناس کشاورزی گفت: طبق روال همه ساله در فصل گرما مصرف ماهانه شکر به بالای ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزارتن می‌رسد، اما به دلیل شرایط مساعد عرضه نوسان قیمتی در بازار نخواهیم داشت.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.