فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۰۰۸۲۲

چطور از یزد به مشهد سفر کنیم؟

چطور از یزد به مشهد سفر کنیم؟

تنها کافیست؛ بلیط هواپیما یزد مشهد را تهیه کرده و از سفر خود به این شهر زیبا و زیارتی لذت ببرید. اما چگونه می‌توان از یزد به مشهد سفر کرد؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

سفر از یزد به مشهد از بهترین سفرهای خاطره‌انگیز به‌شمار می‌رود. شهر مشهد یک شهر زیارتی و سیاحتی بوده که حرم مطهر هشتمین امام یعنی امام رضا (ع) در آن قرار دارد. به همین دلیل، بسیاری از افراد آرزو دارند که از شهر خود به مشهد سفر کنند. در کنار زیارت، شهر مشهد جاذبه‌های گردشگری و توریستی زیادی داشته و بعد از زیارت افراد می‌توانند به این مکان‌ها برای تفریح و خرید سوغاتی بروند.

تنها کافیست؛ بلیط هواپیما یزد مشهد را تهیه کرده و از سفر خود به این شهر زیبا و زیارتی لذت ببرید. اما چگونه می‌توان از یزد به مشهد سفر کرد؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

روش‌های سفر از یزد به مشهد

یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن مسافران و زوار محترم را به خود مشغول می‌کند این است که چگونه از یزد به مشهد برویم؟ در ادامه با مهمترین روش‌های سفر از یزد به مشهد آشنا می‌شوید.

سفر با اتوبوس به مشهد

یکی از روش‌های سفر به مشهد از یزد، استفاده از اتوبوس مسافربری است. اتوبوس‌ها قیمت مناسب و اقتصادی داشته و این روزها نسبت به قبل امکانات بیشتری نیز دارند. برای استفاده از اتوبوس تنها باید به ترمینال یزد بروید و بلیط تهیه کنید. البته به‌صورت آنلاین نیز می‌توانید از سایت‌های مختلف بلیط خود را بخرید و در زمان تعیین شده در ترمینال حضور یابید.

از یزد تا مشهد با اتوبوس در حدود 913 کیلومتر است. درواقع، شما زمانی در حدود 11 ساعت و 33 دقیقه را در اتوبوس در طی مسیر هستید و البته اتوبوس توقف‌هایی نیز در مسیر دارد. بیشتر مسافران معمولاً در طی مسیر خوابیده تا پس از رسیدن به شهر مشهد زیارت و سایر کارهای خود را بدون خستگی انجام دهند.

سفر با خودروی شخصی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با خودروی شخصی خود به شهر مشهد سفر کنند. سفر با خودروی شخصی اندکی خسته‌کننده بوده و معمولاً افرادی که با خودروی خود به مشهد سفر می‌کنند مانند بقیه مسافران برای زیارت و یا استفاده از جاذبه‌های گردشگری مشهد سرحال نیستند. درواقع، حدود 11 تا 12 ساعت باید رانندگی کنید تا به شهر مشهد برسید.

البته می‌توانید در طول سفر توقف کرده و یا حتی به شهرها و مکان‌های دیدنی مسیر اطراف سری بزنید. پس از خارج شدن از یزد از بلوار فقیه وارد بزرگراه یزد به میبد شده و در ادامه بزرگراه زرچ اشکذر را انتخاب و پس از طی مسافت چند کیلومتر به سمت شهر طبس تغییر مسیر دهید.

از مهمترین شهرهای در مسیر یزد می‌توان به یزد، خرانق، رباط پشت بادام، طبس، دیوهک، فردوس، بجستان، فیض آباد، تربت حیدریه، ملک آباد، تپه سلام اشاره کرد. مهمترین جاذبه‌ها و شهرها در این مسیر عبارت‌انداز:

شهر طبس

در مسیر سفر از یزد به مشهد به شهر طبس نیز می‌توانید سر بزنید. این شهر در استان خراسان جنوبی بوده و کویری است. این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد و از مهمترین این جاهای دیدنی می‌توان به چشمه مرتضی علی، کال جنی، روستای ناییند، باغ گلشن، آبگرم دیگ رستم، کویر حلوان، سرزمین سیاه طبس، تخت عروس، قلعه اسماعیلیان، امامزاده حسین بن موسی کاظم، روستای ازمیغان، کویر رباط خان، جنگل سنو و سد کریت اشاره کرد.

شهر تربت حیدریه

این شهر در استان خراسان رضوی واقع شده و تاریخ‌شناسان قدمت آن را به زمان پیش از اسلام می‌دانند. نام این شهر با توجه به نام یک عارف معروف به نام قطب‌الدین حیدر گذاشته شده است.

همچنین، این شهر نخستین قطب تولید زعفران در جهان بوده و جاهای تفریحی و زیارتی بسیار زیادی دارد. از مهمترین این جاهای دیدنی و زیارتی می‌توان به مزار بی‌بی حسنیه، تفرجگاه گرماب، خانه امینی، باغ ملی، قله ملکوه، منطقه گردشگری رودخانه حصار، پارک جنگلی پیشکوه، آبشار رود معجن، درخت سرو کهن‌سال مزار سید قوام‌الدین نوق، درخت سرو کهن‌سال روستای کاج درخت، رباط کسکک، رباط یا کاروانسرای لاری، مقبره و مسجد شیخ حیدر کدکنی، پل کسکک، حمام حاجی رئیس، کاروانسرای طبسی و مزار بوری آباد اشاره کرد.

شهر فردوس

در استان خراسان جنوبی قرار داشته و مرکز شهر فردوس نیز به‌شمار می‌رود. وجود زلزله‌های متعدد بخش‌هایی از آثار تاریخی این شهر را خراب کرده ولی هنوز هم جاهای دیدنی زیادی دارد. همچنین می‌توانید در مسیر به شهر توس رفته و از جاهای دیدنی آن مانند آرامگاه تورانشاه، کوه قلعه فردوس، سنگ سورخ، قلعه حسن آباد فردوس، منطقه نمونه گردشگری مصعبی کریمو، غار بتون یا اژدها، آبشارهای دره سبز رود، کویر سه قلعه، کویر پلوند، آبگرم معدنی فردوس، حمام جهانیار، مجموعه تاریخی کوشک، قنات بلده فردوس بازدید کنید. از دیگر روش‌های سفر از یزد به مشهد می‌توان به قطار و هواپیما اشاره کرد که بسیار راحت هستند.

سفری راحت به مشهد با فلای تودی

سفر از یزد به مشهد از لذتبخش‌ترین سفرهایی است که هر شخصی آرزوی آن دارد. در این مقاله مسیر سفر با خودروی شخصی از یزد به مشهد به‌طور کامل توضیح داده شد. برای جلوگیری از خستگی در حین راه و کاهش خطر تصادف، از وسایلی مانند هواپیما و قطار استفاده کنید تا لذت سفر شما چند برابر شود. برای خرید بلیط هواپیما یزد مشهد می توانید از وب سایت فلای تودی استفاده کنید. کافی است تا وارد وب سایت یا اپلیکیشن فلای تودی شوید و در قسمت پروازهای داخلی مبدا و مقصد خود را وارد کنید.

در مرحله بعدی لیستی از پروازها در ایرلاین های متفاوت به شما نمایش داده می شود که می توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. همچنین با استفاده از فیلترهای جستجو مثل تقویم قیمتی، فیلتر بر اساس ارزانترین به گرانترین و گزینه های دیگر استفاده کنید تا بتوانید بهترین و ارزانترین بلیط را خریداری کنید.

البته سرویس کی کجا فلای تودی نیز به شما این امکان را می دهد تا به ارزانترین پروازها در بازه های زمانی مختلف دسترسی داشته باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.