خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۷۹۰

تفریحاتی که میتوانید در مشهد مقدس تجربه کنید

تفریحاتی که میتوانید در مشهد مقدس تجربه کنید

شهر مشهد از نظر صنعت گردشگری نقش مهمی در کشور دارد و هرساله تعداد بسیاری گردشگر و زائر ایرانی و خارجی را پذیرا می‌شود. این شهر که شهرتش را مدیون حرم مطهر امام رضا (ع) است، جاهای دیدنی و تفریحات متنوعی دارد.

تفریحاتی که می‌توانید در مشهد مقدس تجربه کنید، شامل گشت‌وگذار در بوستان کوهسنگی، مجموعه گردشگری چالیدره، طرقبه، سرزمین موج‌های خروشان، خانه وارونه الماس، پارک ملت، برج برفی مشهد، باغ پرندگان، باغ وحش وکیل‌آباد، سرزمین موج‌های آبی و... هستند. این تفریحات در کنار زیارت حرم مطهر رضوی و بازدید از جاهای دیدنی مشهد، سفری خاطره‌انگیز برای شما رقم خواهد زد.

بوستان کوهسنگی

بوستان کوهسنگی که در جنوب غرب مشهد قرار گرفته است، به‌عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین مقاصد گردشگری این شهر شناخته می‌شود. کوهسنگی همچنین از کوه‌های بسیار قدیمی مشهد است که در دوران صفوی اهمیت ویژه‌ای یافت. علت نام‌گذاری این جاذبه، وجود دو قله کوه سنگی از رشته کوه بینالود در دوطرف پارک است. برای رسیدن به قله کوه مسیری پلکانی در کوه شرقی قرار دارد که طول آن در حدود ۱,۳۰۰ متر است. پس از طی کردن این مسیر، چشم‌انداز زیبایی از شهر مشهد و حرم نورانی امام رضا (ع) در مقابل خود خواهید داشت.

بوستان کوهسنگی مشهد بعد از پارک ملت، دومین پارک بزرگ مشهد محسوب می‌شود. این مجموعه تفریحی و گردشگری امکانات متعددی دارد که می‌توان به هفت باغ متشکل از باغ آرامگاه، باغ فرهنگی، باغ پذیرایی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ ورزشی و باغ تفریحی، دریاچه مصنوعی، جزیره پرندگان، دریاچه، شهربازی، زمین بازی کودکان، مسیرهای دوچرخه‌سواری و درشکه‌سواری، آمفی‌تئاتر روباز و موزه بزرگ خراسان اشاره کرد. بوستان کوهسنگی همچنین مقبره چندین بزرگ و عارف و چندین شهید گمنام جنگ تحمیلی را در خود جای داده است.

مجموعه گردشگری چالیدره

مجموعه گردشگری چالیدره که در طرقبه قرار گرفته است، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری مشهد شناخته می‌شود. این منطقه امکانات تفریحی متعددی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به تفریحات آبی همچون ماهیگیری، غواصی، لنج‌سواری، اسکی روی آب، شاتل، بنانا، قایق‌های موتوری، پارویی و پدالی، ترن کوهستان (فونیکولار)، تله سیژ، تله کابین، فیش اسپا، بانجی جامپینگ، زیپ‌لاین، سافاری، کارتینگ، باگی‌سواری (نوعی موتور چهارچرخ)، زورب بال (توپ حبابی)، تونل وحشت، دوچرخه‌سواری و ورزش راپل (پایین آمدن از ارتفاع با طناب) اشاره کرد.

96

امکانات رفاهی مجموعه چالیدره نیز شامل رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد از جمله رستوران کشتی شناور به‌همراه موسیقی زنده و کافی‌شاپ برج گردان، چای‌خانه، آلاچیق، فضاهای مخصوص پیک‌نیک، عکاس‌خانه سنتی، مسجد، سرویس‌های بهداشتی و امکانات اقامتی می‌شوند.

طرقبه

طرقبه، شهری در شهرستان طرقبه شاندیز که دسترسی به آن از قسمت انتهای غربی بلوار وکیل آباد امکان‌پذیر است. این شهر از بهترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تفریحی شهر مشهد محسوب می‌شود که به‌دلیل قرارگیری در منطقه‌ای کوهستانی از آب‌وهوای بسیار خوبی برخوردار است. ییلاقات بکر و روستاهای گردشگری متعدد طرقبه از جمله کنگ، نغندر، جاغرق، دهبار، مایان، ازغد، حصار و کلاته آهن از مقاصد جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی هستند.

طرقبه مشهد رستوران‌های متعددی با کیفیت‌ غذایی بالا دارد که دربرگیرنده تمامی ذائقه‌ها و سلیقه‌های غذایی هستند. رستوران‌های معروف این منطقه از معروف‌ترین مقاصد شکم‌گردی مشهد به شمار می‌آیند که با فضایی بسیار شیک و تنوع غذایی زیاد از مهمانان و گردشگران پذیرایی می‌کنند. کافی‌شاپ‌های طرقبه نیز از بهترین کافه‌ های مشهد هستند و مکان‌های مناسبی برای قرارهای دوستانه و کاری، صرف صبحانه و... محسوب می‌شوند.

طرقبه امکانات تفریحی متنوعی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پیست اتومبیل‌رانی، سوارکاری و اسب‌سواری اشاره کرد. همچنین گشت‌وگذار و پیک‌نیک در پارک‌های این منطقه نظیر پارک جنگلی وکیل آباد، پارک کمر مقبولا، پارک جنگلی بهمن و پارک پونه در فصول گرم سال خالی از لطف نخواهد بود.

خانه وارونه الماس

خانه وارونه الماس در مجتمع الماس شرق مشهد قرار دارد و در آن سبکی جدید از هنر و خلاقیت به نمایش گذاشته شده است. اتاق‌های این مجموعه، معماری و چیدمان وارونه دارند و حس خاصی در بازدیدکنندگان برمی‌انگیزند؛ در واقع، تمامی اجسام و وسایل این خانه به‌صورت وارونه قرار داده شده‌اند تا علاوه بر به چالش کشیدن ذهن مخاطب، فضایی خیالی و بسیار جالبی را برای آن‌ها ایجاد کنند.

تصور قرارگیری در خانه وارونه الماس برای تمامی افراد به‌خصوص کودکان و نوجوانان هیجان‌انگیز است. علاوه بر قدم‌زدن، می‌توان به وسایل و تجهیزات خانه نیز دست زد و با آن‌ها عکس‌های جالبی گرفت. در واقع عکاسی، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان در خانه وارونه الماس انجام داد. در عکس‌ها حس معلق بودن در خانه یا قدم‌زدن روی سقف و دیوارها را خواهید داشت.

سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفریحی آبی مشهد در منطقه شاندیز است که در سال ۱۳۹۴ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. این پارک آبی دارای نشان ملی استاندارد ایران است و مساحتی برابر ۶۰,۰۰۰ متر مربع دارد. یکی از ویژگی‌های سرزمین موج‌های خروشان برخورداری از دو پارک آبی با ارتفاع سقفی بیش از ۴۰ متر است که با امکانات و تجهیزات مشابه، استفاده هم‌زمان آقایان و بانوان را امکان‌پذیر می‌کند. 

97

از امکانات تفریحی سرزمین موج‌های خروشان می‌توان به بیش از ۶۰ نوع سرسره هیجان‌انگیز، رودخانه موج، دریاچه متلاطم، پارک مخصوص کودکان، استخر، غار نمک، ترامپولین، یکی از مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین زیپ‌لاین‌های سرپوشیده کشور و لیزرتگ با انواع اسلحه‌ها، نارنجک و بی‌سیم اشاره کرد. چندین رستوران، فست‌فود و کافی‌شاپ، سالن ماساژ و فیش اسپا، حمام ترکی، سونای خشک و بخار، سالن ورزشی، فروشگاه خرید لوازم شنا، سوپر مارکت و پارکینگ از دیگر امکانات این مجموعه به شمار می‌آیند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.