خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۱۷۴۷

قطعه‌سازان دنبال دلار ۴۲۰۰ تومانی

قطعه‌سازان دنبال دلار ۴۲۰۰ تومانی

رییس انجمن قطعه سازان خودرو اعلام کرد: در صورتی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو اختصاص یابد، قیمت خودروها به نرخ های ابتدای سال بازخواهد گشت.

محمدرضا نجفی‎منش درباره اظهارات ولی ملکی نماینده مجلس مبنی بر اینکه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات قطعات خودرو اختصاص می‎یابد، گفت: خودروسازان به دنبال افزایش قیمت نیستند زیرا قدرت خرید مردم پایین است و در نهایت فروش آنها کاهش خواهد یافت.

وی توضیح داد: در صورتی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات قطعات خودرو اختصاص یابد، قیمت خودرو مانند سال گذشته خواهد شد یا با افزایشی ۲ تا ۳ درصدی خواهد داشت که بیشتر ناشی از افزایش دستمزدهاست.

رئیس انجمن قطعه سازان گفت: قیمت مواد اولیه خودرو نسبت به سال ۹۵، حدود ۷۲ درصد، دستمزد کارگران ۵۶ درصد و تورم نیز ۲۱ درصد رشد داشته است؛ در حال حاضر با وجود رشد شاخص بورس می‎بینیم که باز هم قیمت سهام ایران خودرو کاهش یافته و قیمت سهام سایپا نیز به کمتر از قیمت پایه رسیده است.

نجفی منش خواستار حذف شورای رقابت از تعیین قیمت برای خودرو شد و اظهار داشت: هزینه نرخ‎گذاری شورای رقابت برای خودرو حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است؛ بیش از ۹۵ درصد از افرادی که در طرح‎های پیش فروش خودرو ثبت نام می‎کنند بعد از تحویل آن را می‎فروشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: اضافه قیمت خودرو نه در جیب دولت، نه در جیب تولیدکننده و نه در جیب مصرف کننده نمی رود بلکه این رقم به جیب تورم می‎رود. وی در عیبن حال از وجود بخشنامه‎های فراوان و متناقض درباره نرخ ارز انتقاد کرد و گفت: در ماه‎های گذشته بیش از ۳۰ بخشنامه از سوی بانک مرکزی درباره ارز صادر شده که بعضا تعدادی از آنها یکدیگر را نقض می‎کنند و امیدوار هستیم که خبر تصویب نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو درست بوده و اجرایی شود.

گفتنی است، طی روزهای گذشته نقل قول منصوب به وزیر صنعت پیرامون تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو تکذیب شد.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.