فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۶۷۹۴۱

ملکی خبر داد:

پیش‌بینی تولید ۶۰۰۰ دستگاه خودرو در ایران‌خودرو و سایپا

پیش‌بینی تولید ۶۰۰۰ دستگاه خودرو در ایران‌خودرو و سایپا

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با پرداخت تسهیلات ۴۰۰۰ میلیارد تومانی به قطعه‌سازان و افزایش تزریق قطعه و لوازم یدکی به شرکت‌های خودروساز، پیش‌بینی می‌کنم تولید خودرو در ایران‌خودرو و سایپا به ۶۰۰۰ دستگاه در روز افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، ولی ملکی گفت: نظام بانکی در ماه‌های پایانی سال گذشته زیر نظر ستاد تنظیم بازار ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به قطعه‌سازان پرداخت کرد که باعث جلب اعتمادِ نسبی قطعه‌سازان برای افزایش تولید قطعه و لوازم یدکی خودرو می‌شود.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس افزایش تولید خودرو های پرتیراژ در ایران‌خودرو و سایپا را در کاهش انتظارات تورمی بازار خودرو، گرفتن بهانه از دست دلالان حاشیه‌ساز و مهار نوسانات قیمتی خودرو موثر دانست و افزود: مجموع تولیدات روزانه این دو خودروساز تا پایان سال گذشته به حدود ۴۱۰۰ دستگاه در روز افزایش یافت که افزایش ۳.۵ برابری نسبت به اوایل سال داشت.

ملکی گفت: با تسهیلاتی که اخیرا به قطعه‌سازان پرداخت شد، پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های پیش‌رو تولید روزانه خودرو در ایران‌خودرو و سایپا به ۶۰۰۰ دستگاه در روز برسد که این مسئله موجب افزایش تولید خودرو و عرضه بیشتر خودرو به بازار، عمل به تعهدات خودروسازان در پیش‌فروش خودرو و مهار تدریجی نابسامانی‌های قیمتیِ حاشیه بازار می‌شود.

وی ادامه داد: البته با ترخیص ۱۶ هزار کانتینر قطعات و لوازم یدکی خودرو از گمرکات و تزریق آنها به چرخه تولید و ترخیص بیش از ۱۳ هزار خودروی خارجی متوقف شده در گمرکات کشور، می‌توان بهانه‌ها را از دست دلالانِ حاشیه بازار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جمع‌بندی نهایی طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن و تاثیر آن بر بازار سخن گفت و افزود: طرح مذکور تا ابتدای اردیبهشت در کمیسیون صنایع و معادن نهایی و به هیات رییسه مجلس تحویل می‌شود. با تعیین تکلیف آن می‌توان بازار خودرو را از بلاتکلیفی و نابسامانی خارج و فعالیت در این بازار را قانونمندتر از وضعیت فعلی کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.