فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۹۷۳

تاکسی تمام برقی سایپا رونمایی شد

تاکسی تمام برقی سایپا رونمایی شد

تاکسی برقی سایپا یا چاگان ایدو EV460 یکی از خودروهای جدیدی است که سایپا با خود به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمایشگاه تحول صنعت خودرو امسال نیز همانند دو سال گذشته برگزار شد. خودروسازان آخرین دستاورد های خود را به این نمایشگاه آوردند. گروه خودروسازی سایپا هم با زیرمجموعه هایش حضور گسترده ای در این نمایشگاه داشت. تاکسی برقی سایپا یکی از خودروهایی است که سایپا با خود به این نمایشگاه آورده است. این خودرو که در واقع همان چاگان ایدو EV460 است که نمونه برقی شده از سدان ایدو است که سایپا آن را برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است. در ادامه به معرفی این خودرو می پردازیم.

مشخصات فنی تاکسی برقی سایپا

چاگان ایدو EV460 مجهز به یک پیشرانه تمام برقی سوار بر محور جلو است که توان تولید نهایت قدرت ۱۶۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر را دارد. قدرت به سبک خودروهای برقی بصورت یکپارچه به چرخ ها می رسد. با این مشخصات شتاب صفر تا صد ۱۰.۸ ثانیه ای را با این سدان تجربه می کنیم. پک باتری لیتیوم یونی در تاکسی برقی سایپا ظرفیت ۴۷.۷۸ کیلووات ساعتی دارد. با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۴۰۱ کیلومتر (در شرایط استاندارد) پیمود. در مجموع مشخصات فنی ارائه شده در این خودرو تقریبا شبیه به دیگر خودروهایی است که قرار است در ناوگان تاکسیرانی استفاده شود.

کابین و امکانات

از آنجا که با خودرویی طرف هستیم که با هدف استفاده در تاکسیرانی خریداری شده، پس عملا نمی توان انتظار متریال لوکس و طراحی عجیب و غریب را داشت. اما طراحی و متریال نسبت به همرده های برقی راضی کننده است و ارگونومی خوبی را در قسمت جلوی این سدان می بینیم. بر اساس کاتالوگی که سایپا برای این خودرو منتشر کرده است در تاکسی برقی سایپا امکاناتی نظیر فرمان برقی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، تهویه اتوماتیک، دو کیسه هوا، سنسو پایش میزان باد تایر و… را می بینیم که امکاناتی پایه برای یک تاکسی الکتریکی به حساب می آید.

هنوز مشخص نیست که چاگان ایدو EV460 چه زمان و با چه ساز و کاری به ناوگان تاکسیرانی اضافه می شود. از آنجا که سایپا المان های تاکسی را به این خودرو اضافه کرده، به نظر می رسد سدان برقی چانگان را به زودی در تاکسیرانی ببینیم.

سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو از روز شنبه مورخ ۳۰ تیر آغاز به کار کرده و تا روز سه شنبه ۲ ام مرداد ماه ۱۴۰۳ ادامه می یابد. علاقه مندان به حوزه خودرو می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

منبع : آخرین خودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.