خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۷۷۰

دادستان کل کشور: مردم نباید ماشین بی‌کیفیت استفاده کنند/ معضل صنعت خودرو باید حل شود

دادستان کل کشور: مردم نباید ماشین بی‌کیفیت استفاده کنند/ معضل صنعت خودرو باید حل شود

موحدی آزادی گفت: مقابل جان تک تک مردم مسئول هستیم، مردم ما نباید ماشینی استفاده کنند که فاقد کیفیت و ایمنی لازم باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

گلایه از کیفیت خودرو‌های داخلی سالهاست توسط مردم و مسئولین مطرح می‌شود، اما تا الان این گلایه‌ها ادامه دارد و مردم معتقدند شرکت‌های خودروساز داخلی نتوانستند خودرو با کیفیت به دست مشتری برسانند.

۲۰ دی ماه سال ۱۴۰۰ بود که در محور بهبهان - رامهرمز در استان خوزستان ۶۰ خودرو با یکدیگر برخورد داشتند که براساس آن پنج نفر جان خود را از دست دادند و ۴۱ نفر هم مصدوم شدند. نکته قابل توجه این حادثه این بود که کیسه هوا (ایربگ) هیچیک از این خودروها، باز نشد.

بعد از این حادثه سردار سیدکمال هادیانفر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی وقت با انتقاد شدید از کیفیت خودرو‌های ساخت داخل گفته بود: "در همین حادثه بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم؟ چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودرو‌ها نظارت کنند. چرا استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود؟ "

این گلایه‌ها از مسئولین مختلف در سال‌های گذشته مطرح شده و معتقدند دستگاه‌های مسئول به وظیفه خود عمل نم یکنند.

در جلسه گذشته سخنگوی قوه قضاییه جهانگیر در پاسخ به سوالی در خصوص کیفیت خودرو‌های داخلی از تذکر دادستانی کل کشور به برخی خودروسازان داخلی در مورد کیفیت خودروهایشان خبرداد.

حالا حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد دادستان کل کشور در رابطه با کیفیت خودرو‌های داخلی گفت: مقابل جان تک تک مردم مسئول هستیم و مردم ما نباید ماشینی استفاده کنند فاقد کیفیت و ایمنی لازم باشد.

وی معتقد است: تا زمانی که صنعت خودروسازی به دانشگاه متصل نشود، مشکلات جامعه حل نخواهد شد، اگر این صنعت خودروسازی بتواند مصرف بنزین را به نصف برساند، روزانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه جویی می‌شود.

وی به مصرف بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: روزانه مقادیر زیادی بنزین مصرف در کشور می‌شود و هدر رفت بنزین در صنایع خودرو قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: معضل صنعت خودرو باید حل شود و بنده به عنوان احیای حقوق عامه این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.