خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۱۳۳۱

دستور اوباما برای توسعه عملیات سایبری علیه روسیه

دستور اوباما برای توسعه عملیات سایبری علیه روسیه

اوباما از ماه‌ها پیش از انتخابات ۲۰۱۶، از تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا آگاهی داشته است. او پس از انتخابات ۲۰۱۶، دستور توسعه یک عملیات سایبری مخفی برای کاشت ابزارهای خاصی در شبکه‌های روسی را می‌دهد تا در صورت لزوم، آمریکا بتواند شبکه اینترنت روسیه را مختل کند.

خبرگزاری واشنگتن‌پست گزارشی منتشر کرده که در آن از تلاش باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا برای مقابله با حملات سایبری روسیه می‌گوید. این گزارش خبر می‌دهد که اوباما از ماه‌ها پیش از انتخابات ۲۰۱۶، از تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ایالات متحده آگاهی داشته است.

واشنگتن‌پست می‌نویسد که باراک اوباما حتی در اجلاس سران که سپتامبر ۲۰۱۶ در چین برگزار شد، شخصا این مسئله را به پوتین متذکر می‌شود و دولت قبلی آمریکا سپس از طریق کانال‌های امن ارتباطی که صرفا برای پیگیری و اجتناب از حملات هسته‌ای طراحی شده، برای روسیه پیام هشدار در این رابطه را ارسال می‌کند. روسیه یک هفته بعد -پس از برگزاری انتخابات- پاسخ می‌دهد و چنین نقشی را انکار می‌کند.

پس از انتخابات ۲۰۱۶، اوباما دستور توسعه یک عملیات سایبری مخفی برای کاشت ابزارهای خاصی در شبکه‌های روسی را می‌دهد تا در آینده و در صورت لزوم، آمریکا بتواند با استفاده از آنها، شبکه اینترنت روسیه را مختل کند.

این پروژه که هم‌اینک در مراحل اولیه‌اش قرار دارد، توسط اوباما کلید زده شد و به نهادهای امنیتی آمریکایی این اجازه را می‌دهد که در دولت جدید هم آن را ادامه دهند. یکی از مقامات سابق امنیتی که نامش فاش نشده، به واشنگتن‌پست می‌گوید: آژانس‌های امنیتی آمریکا نیازی به کسب اجازه دوباره از رئیس جمهور ترامپ ندارند، مگر اینکه او از طریق قانونی و دادگاهی، اقدام به لغو پروژه کند. این‌طور که تاکنون مشخص شده، او تصمیم به لغو آن نگرفته است.

این شخص در ادامه به واشنگتن‌پست می‌گوید: ابزارها توسط NSA توسعه یافته‌اند و طراحی شده‌اند تا شبکه‌های روسی مهم را هدف قرار دهند.

این‌طور که پیداست، قرار نیست به محض اتمام کار کاشت ابزارها، از آنها جهت انتقام از روسیه استفاده شود. واشنگتن‌پست می‌نویسد که در آینده، در صورتی که روسیه بخواهد شبکه‌ای را درون ایالات متحده هک کند یا بار دیگر در رقابت‌های انتخاباتی دخالت کند، آمریکا از این وسیله بر علیه روسیه استفاده خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.