کد مطلب: ۱۴۶۰۹۰

یونان ۱.۸ میلیارد دلار وام دریافت می‌کند

یونان 1.8 میلیارد دلار وام دریافت می‌کند

صندوق بین‌المللی پول با صدور بیانیه‌ای از موافقت خود با ارائه وام 1.8 میلیارد دلاری به یونان خبر داد.

صندوق بین‌المللی پول با صدور بیانیه‌ای از موافقت خود با ارائه وام 1.8 میلیارد دلاری به یونان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، این نهاد بین‌المللی اعلام کرد این تصمیم به طور مشروط اتخاذ شده است و در صورت دریافت ضمانت کشورهای وام‌دهنده اروپایی برای پایداری بدهی به اجرا گذاشته خواهد شد.

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول در این بیانیه اظهار داشت: همان‌طور که پیش‌تر هم گفته‌ام، حتی با اجرای کامل برنامه سوم بسته نجات مالی، ثبات بدهی غیرقابل تحقق است و وام‌دهندگان اروپایی باید وام یونان را کاهش دهند. من انتظار دارم یونان و شرکای اروپایی‌اش به زودی بر سر برنامه‌ای برای بازگرداندن بدهی به توافق برسند.

بر اساس پیش‌بینی‌ صندوق بین‌المللی پول، حتی اگر یونان اصلاحات وعده‌داده شده را انجام بدهد، بدهی این کشور تا سال 2030، معادل 150 درصد تولید ناخالص داخلی آن خواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، طللبکاران اروپایی باید این بدهی‌ها را با روش‌های مختلف نظیر تمدید دوره‌های پرداخت، طولانی کردن سررسید بدهی و یا تعویق پرداخت‌های بهره تحت کنترل بگیرند.

لاگارد همچنین توصیه کرد، بانک‌های یونان باید با بررسی کیفیت دارایی‌هایشان متعهد شوند که قبل از پایان برنامه اصلاحی، به اندازه کافی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.