خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۲۶۱۵

عملکرد مختلف بورس‌های آسیایی در روز افزایش قیمت نفت

عملکرد مختلف بورس‌های آسیایی در روز افزایش قیمت نفت

در معاملات چهارشنبه، بورس‌های آسیایی پس از تعطیلات عملکرد مختلفی داشتند و بهای نفت نیز به دنبال انفجار خط لوله نفتی در لیبی، برای نخستین بار از سال ۲۰۱۵ به ۶۰ دلار در هر بشکه رسید.

شاخص‌های سهام در ژاپن کمی افزایش یافتند. شاخص «تاپیکس» ژاپن ۰.۲ درصد افزایش و شاخص « نیک کی ۲۲۵ اوریج» هم ۰.۱ درصد افزایش یافتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای استرالیا پس از ۴ روز تعطیلی، روز آرامی را سپری کردند و شاخص «اس اند پی/آ. اس. ایکس ۲۰۰» این کشور تغییرات نامحسوسی داشت.

پس از کاهش ارزش سهام شرکت‌های صنعتی کره جنوبی در پی اعلام تصمیم دومین کشتی ساز بزرگ دنیا به فروش سهام خود که باعث افت ۲۹ درصدی سهام آن شد، سهام‌های کره جنوبی کاهش یافتند. شاخص «کسپی» کره جنوبی ۰.۳ درصد کاهش یافت.

با کم شدن نگرانی‌ها از برآوردهای تحلیل گران در خصوص کاهش فروش گوشی‌های «آیفون ایکس» شرکت اپل که باعث کاهش شبانه ۰.۳ درصدی شاخص «نزدک کامپیوزیت« شده بود، بورس های تایوانی به مدد افزایش در سهام شرکت‌های فناوری، رشد داشتند.

بورس‌های داخلی چین پس از انتشار گزارش کمتر شدن سود شرکت‌های چینی در ماه گذشته، تغییرات کمی داشتند. شاخص های "هانگ سنگ" هنگ کنک و «شانگهای کامپوزیت» چین، تغییرات کمی داشتند.

نرخ دلار در برابر ین ژاپن و یورو بدون تغییر ماند. هر دلار آمریکا معادل ۱۱۳.۲۶ ین و هر یورو نیز با ۱.۱۸۶۴ دلار مبادله شد.

پوند انگلیس با ۱.۳۳۷۷ دلار مبادله شد و قیمت دلار استرالیا با ۰.۲ درصد افزایش به ۷۷.۳۹ سنت آمریکا رسید. (هر دلار برابر با ۱۰۰ سنت است)

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه آمریکا با کمی تغییر به ۲.۴۸ درصد رسید که تنها ۴ واحد بیشتر از میزان بازده آغازین خود در سال ۲۰۱۷ است. بازده اوراق قرضه دولتی ۱۰ ساله استرالیا هم تغییرات کمی داشت و به ۲.۷۱ درصد رسید.

قیمت نفت « وست تگزاس اینترمدیت» با ۰.۲ درصد کاهش به ۵۹.۷۱ دلار در هر بشکه رسید.

شاخص کالاهای بلومبرگ با ۱.۲ درصد افزایش به بیشترین مقدار خود در این ماه رسید.

هر اونس طلا نیز پس از ۰.۷ درصد افزایش به ۱۲۸۱.۶۶ دلار رسید.

سایر رویدادهای کلیدی باقی مانده برای سهامداران در این هفته عبارتند از: انتشار آمارهای اعتماد مصرفی و تجاری آمریکا که برای این هفته برنامه‌ریزی شده است، انتظار انحلال پارلمان ایتالیا برای برگزاری انتخابات پیش از موعد در سال ۲۰۱۸ و تصمیم گیری مصر در خصوص نرخ بهره.

منبع: بلومبرگ

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.