فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۳۷۱۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین/ احتمال عدم حضور روسیه در توافق وین؟

آخرین اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین/ احتمال عدم حضور روسیه در توافق وین؟

آغاز جنگ روسیه و اوکراین، بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد. آخرین اخبار از بازارهای طلا، انرژی و رمزارزها و رویدادهای اقتصادی مربوط به این جنگ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیستمین روز جنگ روسیه و اوکراین در جریان است و اقتصاد و بازارهای جهانی تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند.

نوسانات قیمت طلا، نفت و بیت‌کوین

جنگ روسیه و اوکراین، واکنش بازارهای جهانی را در پی داشته است.

در لحظه تنظیم این خبر، اونس همچون روزهای اخیر روند نزولی دارد و به قیمت ۱۹۶۲ دلار رسیده است.

روند افزایشی قیمت نفت ، نیز متوقف شده است. در این لحظه، هر بشکه نفت برنت با روند نزولی، ۱۰۸ دلار معامله می‌شود.

روند افزایشی قیمت بیت‌کوین

اما در وجهی دیگر از واکنش بازاراها به جنگ روسیه و اوکراین ، قیمت‌ بیت‌کوین نیز نوساناتی دارد.

بر اساس اعلام کوین‌مارکت‌کپ ، قیمت بیت‌کوین در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است. ببت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر اندکی افزایش قیمت داشته و به نرخ ۳۸,۷۹۶ دلار رسیده است.

اخبار اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین

انرژی روسیه شمشیر دموکلس بر سر اروپا

-گزارش کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که این قاره در سال گذشته ۴۵ درصد گاز مصرفی خود را از روسیه وارد کرده و اکنون یافتن منابع جایگزین، برای تامین نفت و گاز اروپا به یکی از دغدغه‌های اصلی سران اروپا بدل شده است ( ایرنا ).

-مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) طی اظهاراتی هشدار داد که بر اساس پیش بینی این صندوق، تحریم‌های غرب علیه مسکو که درپی حمله به اوکراین صورت گرفت، اقتصاد روسیه را وارد یک رکود عمیق خواهد کرد ( تسنیم ).

بورل: اروپا در پی کاهش وابستگی به منابع انرژی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: در حال کار بر روی بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه و کاهش وابستگی به منابع انرژی برای جلوگیری از افزایش قیمت هستیم.

اروپا شاهد بزرگترین نقل و انتقال پناهجویان است و ما انتظار داریم تعداد پناهجویان از اوکراین به پنج میلیون نفر برسد (فارس).

سفر وزیر امور خارجه به مسکو

فردا وزیر امور خارجه ایران به مسکو می‌رود. عبدالهیان در حالی عازم مسکو شده که انتظار می‌رفت او این هفته برای نهایی کردن مذاکرات راهی وین شود.

اما حالا امیرعبدالهیان راهی مسکو است. آن هم در حالی که روز قبل خبر رسید وزیر امور خارجه قطر هم قرار است به مسکو برود. همزمانی این سفرها در کنار توقف مذاکرات وین پیام خاصی دارد.

انجام دور چهارم مذاکرات روسیه و اوکراین

-معاون وزیر خارجه آمریکا: روسیه نشانه‌هایی از «تمایل برای انجام مذاکرات واقعی و جدی» در خصوص اوکراین نشان داده است ( ایسنا ).

- مشاور ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که دور جدید مذاکرات با روسیه بر صلح، توقف درگیری و آتش بس، عقب نشینی نیروهای روسیه و تضمین های امنیتی متمرکز است (همشهری).

مسکو: مذاکرات وین بدون تعویق ادامه می‌یابد

-وزارت خارجه روسیه در واکنش به اتهام‌زنی‌ها به مسکو درباره مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین، اعلام کرد: مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای با ایران طبق روال در حال پیشروی است و هیچ‌گونه تأخیری در این فرایند ایجاد نشده است (فارس).

-سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران: روسیه مطالبه خود در مذاکرات وین را شفاف و علنی و مشخص اعلام کرده است. مطالبه و درخواست روسیه باید در کمیسیون مشترک برجام به بحث گذاشته شود. در مذاکرات وین، منافع ملت ایران تعیین‌کننده مسیر ما است. فروکاستن آنچه در وین اتفاق می‌افتد به یک درخواست روسیه خواست آمریکا است (اعتماد).

-یک مقام ارشد آمریکایی: احتمال حرکت به سمت توافقی با ایران بدون حضور روسیه در صورت پافشاری کرملین بر خواسته هایش وجود دارد. فقط یک هفته به مسکو مهلت می‌دهیم درخواست‌های خود را پس بگیرد ( انتخاب ).

-سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره عدم حضور روسیه در توافق در وین گفت: آمریکا باید اول برادری خود را ثابت و بعد ادعای ارث و میراث کند. آمریکا عضو برجام نیست که درباره اعضای برجام و … صحبت کند.

-روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که واشنگتن پیشنهاد هرگونه تخفیف در تحریمها علیه روسیه در حمایت از توافق هسته‌ای با ایران و درخواست مسکو در این زمینه را رد کرده است (فارس).

پیوستن کشورها و شرکت‌ها به روند تحریم روسیه

-اسراییل اعلام کرد که به تحریم های بین المللی علیه روسیه پایبند می ماند. لاپید وزیر خارجه اسراییل گفت تل آویو، ابزاری برای دور زدن تحریم های روسیه نخواهد بود (انتخاب).

-با اینکه به نظر می‌رسد موضع اسرائیل نسبت به جنگ روسیه علیه اوکراین، بی طرفانه است، یک نگاه نزدیک به سیاست آن نشان می‌دهد تل آویو از این جنگ سود می‌برد. می‌توان گفت در زمان حاضر منافع این جنگ برای اسرائیل بیش از ضرر‌های آن است.

دو منفعت تل آویو از جنگ روسیه علیه اوکراین:

-افزایش قابل توجه فروش صنایع نظامی به اروپا و رشد مهاجرت یهودیان به اسرائیل

- آلمان، چک، اسلواکی، سوئد و بلغارستان خواستار خرید پهپاد‌ها و سامانه‌های سایبری اسرائیل شدند ( انتخاب ).

-فرانسه نام «ده‌ها» نفر از نزدیکان پوتین را برای تحریم به اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌دهد (یورونیوز).

- ایتالیا به‌دنبال افزایش خرید گاز از تولیدکنندگان آفریقایی است. وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که گاز بیشتری از آنگولا و جمهوری کنگو می‌خرد. لوئیجی دی مایو رواعلام کرد که ایتالیا برای تأمین منابع جدید انرژی و کاهش وابستگی به روسیه با توجه به بحران اوکراین، گاز بیشتری از آنگولا و جمهوری کنگو خریداری می‌کند ( شانا ).

-روسیه شرکت‌های خارجی را به «توقیف اموالشان» تهدید کرد (یورونیوز).

آمریکا، چین را تهدید به تحریم اقتصادی کرد

-مقامات آمریکایی می‌گویند که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید قصد دارد امروز دوشنبه با یانگ جیچی دیپلمات ارشد چین در رم پایتخت ایتالیا ملاقات کند.

سالیوان در این دیدار بر مجازات‌های اقتصادی که پکن در صورت کمک به روسیه در جنگ با اوکراین، با آن مواجه خواهد شد، تاکید می‌کند (مهر).

-واکنش چین به گزارش نیویورک تایمز ز مبنی بر خواست کمک اقتصادی و نظامی روسیه از پکن: گمراه‌سازی آمریکا است ( یورونیوز ).

اخبار فناوری مربوط به جنگ روسیه و اوکراین

روسیه دسترسی به اینستاگرام را مسدود کرد

-مقامات روسی، «متا» که شرکت مادر فیسبوک است را یک "سازمان افراطی" خواندند و پس از اینکه این شبکه اجتماعی به همراه اینستاگرام اجازه "نفرت پراکنی" علیه سربازان روسی را صادر کردند، روسیه دسترسی کاربران را به اینستاگرام مسدود کرد ( ایسنا ).

-ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، می‌گوید غول‌های فناوری نظیر مایکروسافت و اوراکل باید حمایت از محصولات خود در روسیه را متوقف کنند (روزنامه نگاری جدید).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.