کد مطلب: ۸۲۱۸۰۰

جزئیات جدید از توافق موقت ایران با آمریکا/ مذاکرات ایران با آلمان، فرانسه و انگلیس

جزئیات جدید از توافق موقت ایران با آمریکا/ مذاکرات ایران با آلمان، فرانسه و انگلیس

یک مقام آمریکایی ادعاهایی مبنی بر مذاکرات و توافق موقت ایران با آمریکا را رد کرده است. در عین حال، معاون سیاسی وزیر امور خارجه از دیدار و گفتگو با همتایان خود در ۳ کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ابوظبی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک مقام آمریکایی که می‌خواست نامش فاش نشود، درباره ادعاهای اخیر مطرح شده در برخی گزارش‌ها درباره مذاکرات ایران و آمریکا بر سر توافقی موقت، گفت: «مذاکراتی درباره توافق موقت در کار نیست.»

رویترز گزارش داد، این مقام آمریکایی گزارش‌ها درباره توافقی موقت را کذب تلقی کرد اما احتمال مذاکره بر سر چنین توافقی در آینده را رد نکرد.

در این گزارش آمده است: این مقام آمریکایی گزارش‌ها درباره تماس‌های اخیر میان ایران و آمریکا را رد نکرد اما گفت که اظهارات درباره این که این مذاکرات بر سر توافقی موقت بوده‌اند، نادرست هستند.

در ادامه این مطلب آمده است: این مقام آمریکایی با خودداری از ارائه جزئیات بیشتر، گفت که «ما با صراحت به آن‌ها(ایران) گفتیم که باید از چه اقدامات تنش‌زایی برای جلوگیری از ایجاد یک بحران دوری کنند و برای ایجاد فضایی مثبت‌تر و سازنده‌تر چه اقدامات تنش‌زدایی می‌توانند انجام دهند». او همچنین گفت که واشنگتن مایل است شاهد همکاری بیشتر ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد (ایسنا).

مذاکرات ایران با آلمان، فرانسه و انگلیس در امارات

حالا امروز علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره ارشد جمهوری اسلامی ایران که در امارات عربی متحده حضور دارد، در توئیتی نوشت: در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود در ابوظبی ملاقات کرده و در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفتگو کردیم.

پیش از این معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره سفرش به امارات گفته بود: در چارچوب تحکیم سیاست همسایگی و در راستای استمرار رایزنی‌های سیاسی با همسایگان، به امارات سفر کردم تا درباره ارتقای همکاری‌های دوجانبه و بررسی مسائل منطقه‌ای با مقام‌های این کشور گفتگو کنم( باشگاه خبرنگاران جوان ).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.