کد مطلب: ۸۳۰۴۷۷

ایران برنامه‌ای برای اعزام سفیر به سوئد ندارد

ایران برنامه‌ای برای اعزام سفیر به سوئد ندارد

یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرد: دستگاه سیاست خارجی به علت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، فعلا برنامه‌ای برای اعزام سفیر جدید به سوئد ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز چهارشنبه و هم‌زمان با عید قربان "سلوان مومیکا" ۳۷ ساله یک مهاجر عراقی - سوئدی در میدان "مدبورجارپلاتسن" در مرکز شهر استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، اقدام به آتش زدن قرآن کرد.

سلوان مومیکا در این اقدام که بر اساس اعلام رسانه‌های خبری حدود ۲۰۰ نفر در محل آن حضور داشتند ، صفحات قرآن را پاره کرد و آنها را به آتش کشید.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه گفت: علیرغم انجام مراحل اداری اعزام سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به سوئد، بدلیل اهانت صورت گرفته به قرآن کریم در این کشور، وزارت خارجه فعلا برنامه ای برای اعزام سفیر جدید نخواهد داشت.

پیش از این قرار بود حجت‌اله فغانی به عنوان سفیر جدید ایران به استکهلم اعزام شود که پس از اقدام سوئد در اعطای مجوز برای اهانت به ساحت قران مجید این سفر لغو شد.

سلوان مومیکا برای این کار خود مجوز پلیس را گرفته بود. پلیس سوئد قبل از این با درخواست برگزاری تجمع اعتراضی و آتش زدن قرآن مخالفت می‌کرد، اما دو هفته قبل، دادگاه، حکم پلیس را لغو کرد و گفت قرآن سوزی در راستای آزادی ابراز نظر است که قانون اساسی سوئد آن را تضمین کرده است.

در پی این اقدام ، موجی از خشم و انزجار و واکنش‌ها نسبت به این اقدام علیه سوئد در میان کشورهای اسلامی شکل گرفته است و اتحادیه اروپا نیز این اقدام را محکوم کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.