کد مطلب: ۸۳۹۱۵۶

وزیر خارجه عمان وارد تهران شد

وزیر خارجه عمان وارد تهران شد

«سید بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان به منظور دیدار و گفتگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مقامات کشورمان وارد تهران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی قرار است بعدازظهر امروز با همتای ایرانی دیدار و گفتگو کند. این سومین سفر وزیر خارجه عمان به تهران در دولت سیزدهم است. امیرعبداللهیان نیز اواخر خرداد ماه در سفری به حاشیه خلیج فارس به مسقط رفت و با همتای عمانی دیدار و گفتگو کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه امروز درباره این سفر گفت: عمان کشور شریک ما در حوزه مسائل دوجانبه و منطقه‌ای است و هم یک کشور دارای نقش سازنده و مثبت و توأم با حسن نیت برای ایفای نقش سازنده در خصوص برخی موضوعات بین‌المللی مورد توجه مشترک ایران و عمان است. در خصوص موضوعات مورد گفت‌وگوی ایران با برخی طرف‌های بین‌المللی و غیرمنطقه‌ای عمان همواره نقش سازنده داشته است. فرصتی است برای گفت‌وگوی مشترک و سازنده دو کشور و استمرار گفت‌وگوهای مشورتی دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه. ان‌شاءالله بعد از سفر توضیحات تکمیلی درباره محورهای گفت‌وگوها در اختیار عزیزان قرار دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا و سفر وزیر خارجه عمان و ارتباط آن با موضوع تبادل زندانیان اظهار داشت: به جزئیات مذاکره امروز در این جلسه نمی‌توانم اشاره کنم. عمان شریک سازنده و همراه با نقش مثبت و از شرکای خوب ایران در مسائل مورد توجه مشترک است. ایران از فرصت‌های دیپلماتیک برای تأمین حقوق ملت ایران غفلت نخواهد کرد. استفاده از ظرفیت کشورهای دوستی که علاقه‌مندند در مسیر دستیابی به توافق سازنده کمک کنند، ایران در عمل همواره نشان داده از چنین نقش‌های سازنده‌ای استقبال کرده و خواهد کرد. از مسیرهای دیپلماتیک هیچگاه فاصله نگرفتیم و مادامی که حقوق ملت در تداوم مسیر مذاکره باشد دولت ایران از این ظرفیت‌های دیپلماتیک استفاده خواهد کرد.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.