کد مطلب: ۸۷۵۱۰۲

احتمال بازداشت، سفر احمدی‌نژاد به گواتمالا را لغو کرد

احتمال بازداشت، سفر احمدی‌نژاد به گواتمالا را لغو کرد

سفر احمدی‌نژاد به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک مقام رسمی سیاسی به گواتمالا لغو شده و به ایشان نیز توصیه شده با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و احتمال بازداشت، این سفر را انجام ندهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اخبار واصله از یک منبع آگاه، با توجه به وضعیت شکننده سیاسی در گواتمالا و همچنین وجود گزارش هایی مبنی بر احتمال وقوع شرایط امنیتی در این کشور، سفر آقای محمود احمدی نژاد به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک مقام رسمی سیاسی به گواتمالا لغو شده و به ایشان نیز توصیه شده با توجه به تحریم های بین المللی و احتمال بازداشت، این سفر را انجام ندهند.

صابرین‌نیوز نوشته است این کشور در همسایگی مکزیک و یکی از فقیرترین کشورهای حوزه آمریکای مرکزی است و بر اساس آمار، میزان جرم و جنایت بسیار بالایی دارد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران در گواتمالا سفارتخانه نداشته و گزارش‌هایی نیز مبنی بر نفوذ بالای رژیم صهیونیستی در این کشور منتشر شده است.

کانال منتسب به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسبق ایران نیز نوشت: افرادی که خود را عوامل اطلاعاتی و امنیتی معرفی می کردند، امروز با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن ضبط گذرنامه دکتر احمدی نژاد و ادعای ممنوع الخروج بودن ایشان، از سفر خادم ملت ایران به گواتمالا ممانعت به عمل آوردند.

تحریم احمدی نژاد واکنش طرفداران او را برانگیخت

در پی انتشار بیانیه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دایر بر انتساب یک اتهام ناصواب و غیراخلاقی به دکتر احمدی‌ نژاد رئیس جمهور ایران در دولت‌های نهم و دهم، دفتر ایشان به زودی در این زمینه تحریم احمدی نژاد اطلاعیه‌ای را منتشر خواهد کرد.

به نقل از دنیای اقتصاد، جو بایدن روز گذشته (۲۷ شهریورماه) همزمان با تبادل زندانی بین ایران و آمریکا گفته بود: همزمان با اینکه بازگشت آمریکایی‌ها به وطن را جشن می‌گیریم، کسانی که بازنگشته‌اند را نیز به خاطر داریم. من از ایران می‌خواهم که توضیحات کاملی در رابطه با آنچه که برای باب لوینسون رخ داده، ارائه دهد. خانواده لوینسون نیازمند پاسخ است.

امروز ما محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین و همچنین وزارت اطلاعات ایران را مطابق با قانون لوینسیون به دلیل دخالت‌های‌شان در دستگیری‌های غیرقانونی تحریم می‌کنیم. ما از بازگشت شهروندان‌مان استقبال می‌کنیم و بار دیگر تهدید جدی سفر به ایران را به تمامی آمریکایی‌ها یادآور می‌شویم. دارندگان پاسپورت آمریکایی نباید به آنجا سفر کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.