خبر فوری:

کد مطلب: ۸۸۹۰۲۰

سخنگوی وزارت خارجه ایران:

احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد

احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: اگر جامعه بین‌المللی اقدام فوری و موثر و جدی در منطقه انجام ندهد، امکان گسترش جنگ در منطقه وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناصر کنعانی گفت: امکان گسترش دامنه جنگ در منطقه وجود دارد. با توجه به حجم و نوع جنایت‌هایی که اسرائیل انجام می‌دهد و سابقه این رژیم در گذشته که در طول تاریخ منحوس و نامشروع خود بیش از 20 جنگ را علیه کشورهای همجوار در منطقه به راه انداخته است و همچنان بخش هایی از خاک سوریه و لبنان را در اشغال خود دارد و اقدام های ضدامنیتی علیه امنیت کشورهای منطقه را انجام داده، قابل پیش بینی است که دولت‌ها و ملت‌های منطقه با نسبت‌های متفاوت اسرائیل را تهدیدی برای خود هم می‌دانند.

وی ادامه داد: در صورت تداوم جنایت‌های این رژیم علیه مردم غزه، امکان گسترش جنگ در منطقه وجود دارد. ما این هشدار را به آمریکا هم دادیم.
سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند از یک سو دست راسرائیل را برای اقدام جنایت جنگی علیه مردم غزه دست باز نگاه دارد و از سوی دیگر پیام بدهد که ما خواهان گسترش جنگ نیستیم. اگر جامعه بین‌المللی اقدام فوری و موثر و جدی در منطقه انجام ندهد ، امکان گسترش جنگ در منطقه وجود دارد.

اسرائیل هرگز در غزه موفق و پیروز نخواهد شد

کنعانی افزود: موضوع یمن، همچنان از موضوعات مهم در منطقه است. روند سیاسی و پایان دادن به جنگ و حفظ آتش بس در این کشور ، موضوع مورد اهتمام طرف های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است. سفر نماینده دبیر کل سازمان ملل به ایران در راستای رایزنی‌های موجود و کمک به روند سیاسی و حفظ آتش بس و پایان محاصره یمن و آغاز گفت و گوهای یمنی - یمنی برای پایان دادن به جنگ در این کشور بود.

وی خاطر نشان کرد: اینکه در ارتباط با تحولات غزه، جریان مقاومت مردمی در این کشور به دلیل نوع رویکرد اصولی در حمایت از مردم فلسطین، در کنار مردم فلسطین است امری واضح است و انصارلله یمن به صراحت اعلام کرد که در کنار مقاومت ضدصهیونیستی مردم فلسطین قرار دارد.

منبع: عصر ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.