کد مطلب: ۱۴۴۱۲۸

افتتاح بخشی از شبکه آبیاری و زهکشی رامهرمز با حضور وزیر نیرو

افتتاح بخشی از شبکه آبیاری و زهکشی رامهرمز با حضور وزیر نیرو

پروژه شبکه آبیاری و زهکشی شهرستان رامهرمز (ساحل راست ناحیه دوم) با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

حمید چیت‌چیان امروز، 19 تیرماه پروژه شبکه آبیاری و زهکشی شهرستان رامهرمز (ساحل راست ناحیه دوم) در این شهرستان را افتتاح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شبکه آبیاری و زهکشی رامهرمز دارای مساحت حدود 27 هزار و 569 هکتار است و این شبکه در جنوب غرب استان خوزستان و در حاشیه شهرستان رامهرمز واقع شده و منبع اصلی تامین‌کننده آب این طرح رودخانه الله (اعلا) است.

این شبکه شامل پنج ناحیه عمرانی است که دو ناحیه در سمت چپ و سه ناحیه در سمت راست رودخانه واقع شده و به صورت ثقلی و با استفاده از سد انحرافی که حدود 72 کیلومتر در پایین دست سد مخزنی جره و در نزدیکی روستای زیرزرد قرار دارد، تامین آب می‌شود.

تامین آب مورد نیاز حدود 4050 هکتار از اراضی غرب شهرستان رامهرمز، استفاده بهینه از پتانسیل آب و خاک، مکانیزه کردن کشاورزی، شکوفایی اقتصادی و فرهنگی در منطقه پروژه، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از جمله اهداف اجرای این طرح است.

در این پروژه یک میلیون و 400 هزار متر مکعب خاکبرداری، یک میلیون و 510 هزار متر مکعب خاکریزی، یک میلیون و 260 هزار مترمکعب کانال‌کنی، 635 هزار کیلوگرم آرماتوربندی، 22 هزار مترمربع قالب بندی، 7100 مترمکعب بتن ابنیه، 20 هزار مترمکعب بتن لاینینگ، 125 هزار مترمربع ایزوگام، 55 هزار کیلوگرم کارهای فولادی سنگین و 4500 متر لوله‌گذاری انهار سنتی انجام شده است.

مبلغ اولیه پیمان در این طرح بیش از 90 میلیارد و 474 میلیون تومان است. همچنین 88 سازه آبگیر، 94 سازه پارشال فوم، 28 سازه چک، 26 سازه چک دراپ، 12 سازه دراپ، 15 سازه کالورت، 6 سازه سیفون، 17 سازه سرریز، 11 سازه پل ماشین رو و یک سازه کالورت دراپ در این پروژه اجرا شده است.

کارفرمای اجرای این پروژه سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار آن نیز شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.