کد مطلب: ۱۷۰۱۳۳

تغییری که ذخیره آبی سد نمرود را ۵ برابر می‌کند

تغییری که ذخیره آبی سد نمرود را 5 برابر می‌کند

نماینده مردم گرمسار و آرادان گفت: حجم ذخیره سد نمرود با جابجایی یک روستا و تغییرات جزئی تا پنج برابر افزایش می‌یابد.

غلامرضا کاتب اظهار کرد: در حال حاضر حجم ذخیره این سد حدود ۲۰ میلیون مترمکعب است که با تکمیل سد و جابه‌جایی یک روستا که در مسیر سد قرار دارد حجم ذخیره آن به بیش از 100 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه تکمیل این سد مطالبه جدی مردم دو شهرستان گرمسار و آرادان است، افزود: با تکمیل این سد بخش مهمی از مشکلات این دو شهرستان رفع می‌شود.

عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به تلاش مسئولان برای رفع مشکل منابع آبی در منطقه، بر لزوم تسریع در تکمیل این پروژه تاکید و تصریح کرد: خوشبختانه حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر در نطر گرفته شده که انتظار می‌رود با جذب و هزینه آن، این پروژه تکمیل و مردم منطقه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به وضعیت کم‌آبی در کشور اظهار کرد: باید از طرح‌هایی که می‌تواند به کاهش تنش آبی و رفع مشکل مردم در این راستا کمک کند، حمایت شود.

کاتب با اشاره به وضعیت اقتصادی کشاورزان بر لزوم همراهی مسئولان با این قشر رحمتکش تاکید کرد و گفت: هرگونه افزایش قیمت در بهای آب و افزایش بهای حق‌آبه کشاورزان باید با توافق کشاورزان و در نظر گرفتن شرایط آنها انجام شود.

این نماینده مردم ادامه داد: در همین راستا دستگاه‌های متولی موظف شدند که چنانچه برنامه‌ای در این خصوص داشته باشند باید تصمیمات در تعامل و هماهنگی با خانه کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی و کشاورزان و بهره‌برداران اتخاذ شود.

وی با اشاره به اراضی مستعد دو شهرستان گرمسار و آرادان خاطرنشان کرد: جدا از صنعت، بخش کشاورزی نیز در این منطقه از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که باید از آن در راستای توسعه منطقه استفاده کرد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس دهم، با اشاره به نزدیکی گرمسار به پایتخت به وعده انتقال بخشی از پساب تهران به این شهرستان، اشاره و خاطرنشان کرد: با تحقق این وعده و اجرایی شدن پروژه انتقال پساب پایتخت به ایوانکی، تحول بزرگی در دشت مستعد ایوانکی و صنعت و کشاورزی آن ایجاد خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.