کد مطلب: ۱۷۶۹۸۹

ضرورت توسعه تصفیه‌خانه‌های محلی فاضلاب در شهرها

ضرورت توسعه تصفیه‌خانه‌های محلی فاضلاب در شهرها

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: چه در قالب تصفیه‌خانه متمرکز و چه محلی، آمادگی اجرای طرح تصفیه فاضلاب را داریم و در کشور روند حرکت از تصفیه‌خانه متمرکز به سوی تصفیه‌خانه‌های محلی است.

حمیدرضا جانباز در مراسم افتتاح پکیج فاضلاب مسکن مهر نطنز اظهار کرد: دغدغه آب همیشه دغدغه مشترک مردم و مسئولان بوده و در خصوص حل‌وفصل مشکلات آب شرب شهرستان نطنز نیز جلسات متعددی در فرمانداری نطنز طی سالیان گذشته داشتیم و در خصوص سرعت اجرای نصب انشعابات فاضلاب در سطح شهر و حل مسئله فاضلاب مسکن مهر در آن جلسات قول‌هایی دادیم که به آن جامه عمل پوشاندیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی به راه‌اندازی پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر اشاره کرد و افزود: در مسکن مهر شهرستان نطنز پکیج تصفیه‌ فاضلاب را به صورت محلی تاسیس کردیم که در آن روش‌های تصفیه فاضلاب مدرن نیز در نظر گرفته شده و ما چه در قالب تصفیه‌خانه متمرکز و چه محلی، آمادگی اجرای طرح تصفیه فاضلاب را داریم و در کشور روند حرکت از تصفیه‌خانه متمرکز به سوی تصفیه‌خانه‌های محلی است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در خصوص شهر نطنز و جوشقان و توابع آن در تابستان سال 92 کمیت آب این شهرها از مسائل بسیار مهم ما بود و با همکاری‌ها بخشی از این مشکلات حل شد؛ حالا در دو مقطع آماده می‌شویم تا مسائل را حل کنیم.

وی تصریح کرد: برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی اعتبارات آن از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود و منبعی در این زمینه در اختیار ما وجود ندارد.

جانباز در ادامه اظهار کرد: در مورد آب‌رسانی به مناطق شهرستان نطنز باید از پیگیری مجدانه نماینده شهرستان تشکر کرد که از ابتدای کار خود آن را دنبال کرد و مسئله ایشان تامین آب منطقه بود و دو نوبت وزیر نیرو دستور پیگیری ویژه این موضوع را دادند.

وی گفت: در حال گذران سال‌های سخت کم‌آبی در کشور هستیم و کاهش نزولات جوی و کاهش منابع آب زیرزمینی مشهود است و انتظار داریم نمایندگان مجلس در تخصیص بودجه‌های ویژه جهت تامین آب شرب مردم، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را یاری کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.