کد مطلب: ۲۵۸۸۱۵

گازرسانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

گازرسانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: شرکت ملی گاز نیروهای پیمانکاران خود را توانمند می‌کند تا از تخصص آنها در بخش‌های مختلف صنعت گاز به‌ویژه گازرسانی درون شهرها و روستاها بهره‌مند شود.

سعید مومنی از واگذاری گازرسانی به بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی گاز ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امضا شد که بر اساس آن، سرمایه انسانی پیمانکارانی که با شرکت ملی گاز همکاری می‌کنند برای کسب مهارت و تخصص لازم از آموزش‌های مطابق استاندارد شرکت ملی گاز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با بیان این‌که از تخصص این نیروهای پیمانکار در همه بخش‌های صنعت گاز کشور که قابلیت برون‌سپاری داشته باشد، استفاده خواهد شد، افزود: اکنون ۲۳ شهر با هدف واگذاری گازرسانی به بخش خصوصی در فهرست برون‌سپاری شرکت ملی گاز قرار گرفته‌اند تا بررسی و تایید صلاحیت شوند.

وی با بیان این‌که پیمانکاران مختلفی در شهرها و روستاها با هدف ارائه خدمات مطلوب به مشترکان و پیشبرد طرح‌های گازرسانی با شرکت ملی گاز همکاری می‌کنند، اظهار کرد: برون‌سپاری‌های پراکنده در آینده‌ای نزدیک تجمیع می‌شوند تا پس از انتقال گاز از پالایشگاه‌ها تا ورودی شهرها، گاز به بخش خصوصی تحویل شود و شرکت ملی گاز بر کیفیت عملکرد پیمانکاران نظارت عالی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، گاز فرآورش شده و آماده برای مصرف، پس از خروج از پالایشگاه‌های گازی با خطوط انتقال گاز سراسری و انشعابات این خطوط به همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور منتقل می‌شود، اما در ورودی هر استان، فشار گاز کاهش می‌یابد و برای توزیع در شبکه گازرسانی شهری و روستایی در اختیار شرکت گاز استانی قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر، همه روند تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز طبیعی کشور در اختیار بخش دولتی است که با ارائه آموزش‌های تخصصی و مطابق استانداردهای شرکت ملی گاز به پیمانکاران، می‌توان از توان نیروهای متخصص و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف صنعت گاز کشور بهره‌مند شد.

این اقدام نه تنها سبب افزایش اشتغال‌زایی در سراسر کشور می‌شود، بلکه از تصدی‌گری دولت می‌کاهد و بخش خصوصی را با هدف توسعه ملی توانمند می‌کند.

منبع: وزارت نفت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.