کد مطلب: ۲۶۴۰۲۹

روسیه خواهان افزایش تولید نفت اوپک است

روسیه خواهان افزایش تولید نفت اوپک است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش ایران نسبت به درخواست عربستان و روسیه برای افزایش تولید اوپک، از علاقه روس‌ها برای گسترش بازار صادراتی و افزایش تولید نفت، بر خلاف تصمیم قبلی اوپک سخن گفت.

هدایت الله خادمی، با اشاره به نقش منفی عربستان در اوپک ، گفت: عربستان در گذشته نیز موجب ضرر بسیاری به خود و سایر کشورهای اوپک و کاهش شدید قیمت نفت بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: هم اینک ترامپ تلاش دارد اوپک افزایش تولید را در پیش گیرد و عربستان نیز اقدامات مخرب خود را آغاز کرده است تا افزایش تولید را در دستور کار قرار دهد و جوابگوی کاهش صادرات نفت ایران باشد.

خادمی در عین حال چنین تصمیمی را نیازمند اجماع تمامی کشورهای اوپک خواند و تصریح کرد: گاه کشورها این قوانین را نقض کرده و افزایش تولید داشته اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه عربستان بارها تصمیم جمعی اوپک را زیر پا گذاشته است، گفت: عربستان جز کشورهای وتو کننده است و این مسئله یک مشکل در میان کشورهای عضو اوپک می باشد.

خادمی یادآور شد: اگر کشورهای اوپک خواهان اتخاذ تصمیم درباره کشور متخلف باشند، نیازمند اجماع نظرات هستند و حتی اگر کشور خاطی این نظر را وتو کند، اقدامی موثر صورت داده نمی شود.

وی همچنین درباره نقش روسیه در اوپک گفت: روسیه ۱۸ درصد بازار گاز جهان را در دست دارد ولی ما تنها بالغ بر ۱ درصد از این سهم را دارا هستیم.

خادمی اضافه کرد: روسیه گاز خود را از طریق لوله به چین انتقال داده و حتی هزینه های این انتقال بر عهده چین بوده است و بازاری مطمئن برای روس ها ایجاد شده است.

این کارشناس حوزه نفت و انرژی گفت: روسیه در این زمینه علاقه مند به نبود سقف فروش است تا بتواند نفت خود را به میزان بیشتری به فروش برساند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.