کد مطلب: ۲۷۳۰۴۶

راندمان نیروگاه‌ها در ایران به زیر ۴۰ درصد رسیده است

راندمان نیروگاه‌ها در ایران به زیر 40 درصد رسیده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون نیروگاه‌های برقابی و سیکل ترکیبی کشور ارائه کرد.

علی بختیار با اشاره به خاموشی‌های اخیر در کشور، گفت: نیروگاه‌های برقابی که بر روی رودخانه کارون احداث شده سالیانه حدود 10 هزار مگاوات برق تولید می‌کند که در اوج مصرف و در فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: این تولید برق شامل بالا دست که کارون 1 یعنی سد شهید عباسپور و پایین دست یعنی سد مسجد سلیمان می‌شود که هر کدام 2 هزار مگاوات برق تولید می‌کنند و عموما در تابستان و در زمان اوج مصرف برق تولید می‌کنند.

در نیروهای برقابی به میزانی که آب از سد خارج شده برق تولید می‌شود

وی با بیان اینکه در نیروهای برقابی به میزانی که آب از سد خارج شده برق تولید می‌شود، ادامه داد: این نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه‌های تجدیدپذیر است چراکه از سوخت فسیلی برای تولید برق در آن استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی برای تولید برق، یادآور شد: باید در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی حرارت به سیکل جدیدی بازگردد و به جای اینکه در محیط آزاد قرار گیرد در یک سیکل بسته دیگری قرار گیرد و راندمان نیروگاه‌های کشور را افزایش دهد.

نیروگاه‌های بخار در بسیاری از نیروگاه‌ها در سرویس قرار نگرفت

وی افزود: متاسفانه در تعدادی از نیروگاه‌های کشور پس از اینکه نیروگاه‌های گازی راه اندازی شد نیروگاه‌های بخار در سرویس قرار نگرفت و این ایرادی بوده که در حوزه توانیر و سیاست گذاری برق در حوزه معاونت برق وزارت نیرو صورت گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر راندمان نیروگاه‌های کشورهای توسعه یافته به حدود 60 درصد رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر راندمان نیروگاه‌ها در ایران به زیر 40 درصد رسیده است که این فاصله بین ایران و کشورهای توسعه یافته فاصله بسیار قابل ملاحظه‌ای است و ایران در این زمینه از لحاظ زیست محیطی و منافع اقتصادی ضرر می‌کند که حتما باید در جهت افزایش راندمان نیروگاه‌ها اقدام جدی صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.